הקיבוץ הדתי יחנך את הגיל הרך העמקת החינוך לקיום מצוות

לאחר מספר שנים בהן לא נעשתה פעילות תנועתית בשכבת הגיל שבין הלידה ועד לבית הספר, החליטו בקיבוץ הדתי לרכז מאמץ לחינוך הגיל הרך לקיום מצוות ולערכים חברתיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/13 11:11 כד באב התשעג

הקיבוץ הדתי יחנך את הגיל הרך העמקת החינוך לקיום מצוות

נירית אפרתי, בת קיבוץ עלומים וחברת קבוצת יבנה, גננת בהכשרתה, מונתה השבוע למרכזת הגיל הרך במזכירות תנועת הקיבוץ הדתי, זאת לאחר מספר שנים בהן לא נעשתה פעילות תנועתית בשכבת הגיל שבין הלידה ועד לבית הספר. נירית תרכז פורום של מחנכות ועובדות בתחום הגיל הרך בקיבוצים הדתיים, תערוך סיורים במערכות החינוך בקיבוצים ותיתן סיוע ומענה לצרכים מקומיים. כן תפעל לשמירת אופיו המיוחד של הגן הקיבוצי גם בקיבוצים שעוברים שינוי.

מזכ"ל הקיבוץ הדתי, נחמיה רפל, אמר שחידוש התפקיד במסגרת התנועתית הוא במסגרת הכוונה לפעול להעמקת החינוך כבר בגיל הרך בכל הקשור לחשיבות של קיום מצוות ולתכנים ערכיים של חברות, שיתופיות והדאגה לזולת. זאת בנוסף לתוכנית הרגילה להקניית עקרונות השפה, פיתוח כישורים באמצעות חצר הגרוטאות, חיזוק היכולות המוטוריות וטיולים ברחבי המשק הקיבוצי.

לדברי רפל, בניגוד למורים בבתי הספר העובדים עם צוות גדול מסביבם ויכולים להתייעץ עם עמיתים על בעיות פרטניות או תוכניות הלימודים, המחנכות בגיל הרך עובדות לרוב בצוותים מצומצמים. הקמת פורום מקצועי לעוסקים בתחום תאפשר החלפת דעות ורעיונות שיכולים לתרום רבות להעשרת העבודה. פעמים רבות יש יוזמות מקומיות ברוכות בקיבוצים שונים שניתן ללמוד מהן וליישם אותן בקיבוצים אחרים.

בתנועת הקיבוץ הדתי יש על פי הערכה כ-350 מחנכות ומחנכים בגיל הרך. רובן המכריע הן נשים, אך בשנים האחרונות יש גברים צעירים הבוחרים לעבוד עם ילדים בגיל הרך ויש בכך תרומה לכולם, אומר רפל.