הצעת חוק: מי שלא שירת בצה"ל – לא יהיה שופט בעליון

על פי הצעת החוק שהגיש ח"כ מיכאל בן-ארי, אדם שלא שירת בצה"ל או בשירות לאומי, לא יוכל להתמנות כשופט בבית המשפט העליון. "ההחלטה תחזק את אמון הציבור בעליון", הסביר בן-ארי

חדשות כיפה אורי פולק 04/12/11 20:29 ח בכסלו התשעב

הצעת חוק: מי שלא שירת בצה"ל – לא יהיה שופט בעליון
אתר בתי המשפט, צילום: אתר בתי המשפט

ח"כ מיכאל בן-ארי הגיש הערב (א') הצעת חוק, לפיה אדם שלא שירת בצה"ל, לא יוכל להתמנות כשופט בבית המשפט העליון. הצעתו של ח"כ בן-ארי מכוונת נגד מינויו האפשרי של השופט סלים ג'ובראן לבית המשפט העליון ובתגובה להצעת חוק קודמת שהגיש ח"כ אחמד טיבי, שהציע כי שופט המתגורר ביהודה ושומרון לא יוכל לכהן בתפקיד זה.

על פי ההצעה, שופט לא יוכל להיבחר לכהונה בעליון אלא אם כן שירת בצה"ל, או לכל הפחות במסגרת שירות לאומי. "הצעת חוק זו נולדה בעקבות הויכוח על דמותו של בית המשפט העליון. נדמה שלכולי עלמא אין מחלוקת ששופט המבקש להתמנות לבית המשפט העליון צריך להשלים את חובותיו למדינה כמי ששותף לנשיאה בנטל הביטחוני או החברתי", הסביר בן-ארי.

"מיותר לציין שלא פעם שופט צריך לדון בעניינים הקשורים לביטחון המדינה ומי שלא היה שותף או גרוע יותר, השתמט משירות צבאי או התנדבות אזרחית מסיבות אידיאולוגיות, לא יוכל לכהן כשופט בבית משפט המעצב את דמותה של מדינת ישראל", הסביר בן-ארי.

בן-ארי ציין כי אם תתקבל הצעת החוק, הדבר יביא לשיפור וחיזוק אמון הציבור בבית המשפט העליון. "אם תתקבל הצעת החוק, הציבור יהיה משוכנע שהשופטים בבית המשפט העליון לא יושבים ב'מגדל השן' אלא מעורבים עם הציבור ונושאים בנטל החברתי הביטחוני והלאומי", הסביר בן-ארי, שציין כי "דורית בייניש צריכה לאמץ את התיקון הזה בשתי ידיים ולהודות לי על היוזמה שתחזק את אמון הציבור בבית המשפט העליון".