הצירים הצעירים של הבית היהודי קיימו מפגש פעילות ראשון

הכנס, בהשתתפות יו"ר המפלגה, השר נפתלי בנט, חברי הסיעה ומנכ"ל המפלגה, התמקד בהשקת קבוצות הפעילות של הצירים הצעירים

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/13 09:51 יא באב התשעג

הצירים הצעירים של הבית היהודי קיימו מפגש פעילות ראשון
אריאל אדרי, צילום: אריאל אדרי

צירי הבית היהודי הצעירים, עד גיל 30, קיימו אמש (ד‘) מפגש פעילים ראשון, בו הושקו הצוותים השונים של הצירים: צוות כנסת, צוות מוניציפאלי, פורום צעירים ותאי הסטודנטים. לאירוע, שנערך במשכן הכנסת, הגיעו יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, השר לאזרחים ותיקים אורי אורבך, סגן שר החינוך אבי וורצמן, יו"ר הסיעה ח"כ איילת שקד, ח"כ שולי מועלם ומנכ"ל המפלגה ניר אורבך.

מהכנס יצאה קריאה לקיום פעילות פוליטית שוטפת שתתוקצב על ידי המפלגה לאורך כל הקדנציה. "צריך לייחד את הפעילות שלנו", אמר יו"ר המפלגה, השר בנט, "רוב פעילות המפלגות היא עם הסתכלות פנימה. כל זה לא רלוונטי. לא מעניין אותי סניף שמתעסק רק במריבות פנימיות. אבל כשאני שומע על פעילות אמיתית בשטח, זו הדרך. הדבר הכי מרכזי שאני יכול לבקש זה להתמקד בליזום פעילויות שמשפיעות על השכונה, על התושבים".

בנט הכריז: "אנחנו כבר לא מש"ק הדת, לא מתעסקים רק בנושאי דת ומדינה, שהם מאוד חשובים, אלא אנחנו נכנסים עם יד על ההגה, יחד עם ראש הממשלה ועם יאיר לפיד. אנחנו שותפים בהובלת המדינה, כולל סביב המשבר מול האיחוד האירופאי שהתעורר אתמול. אנחנו מרכזיים במהלך ההתמודדות עם המשבר. עברנו את פרעה, נעבור גם את זה. לא היה יום מקום המדינה שלא היינו תחת כמה חרמות".

לדבריו, "ברגע שאנחנו בהובלה, זה מטיל עלינו אחריות מיוחדת, חדשה. פתאום כל הבעיות של עם ישראל הן בעיות שלנו. אין לנו את הלוקסוס להתעסק רק בתקציבי המוסדות הדתיים לאומיים, ומישהו אחר יטפל ביתר. הכל בעיה שלנו. זה לא סוד: אני מאוד חלוק על לפיד בהמון נושאים ערכיים-אידיאולוגיים, גם בביטחוני-מדיני, גם בכלכלי המיקוד שונה. הוא מכוון למעמד הביניים, אנחנו מכוונים לחצי החלש יותר של מדינת ישראל. אבל אנחנו יחד. זו מדינה עם הרבה גוונים".

השר בנט הסביר כי, "אנחנו מתקדמים בהרבה נושאים - אם בגרעינים חברתיים, אם בשילוב חרדים בחברה שהתכנית הסופית שהולכת להיות מאושרת היא תכנית טובה. לא בהכל אני שמח, אבל זה חלק מהחיים יחד. אומר משהו נועז - אנחנו צריכים ויכולים להוביל את מדינת ישראל. התפיסה שלנו, שהיא תפיסה כוללת, שכוללת דתיים וחילוניים, ואני מצפה לראות בהמשך הרבה יותר גם לא דתיים, מסורתיים, מכל הגוונים במפלגה. אנחנו המפלגה של עם ישראל, התנועה של עם ישראל, שמבטאת את הרוח היהודית והציונית שרואה את המדינה הזאת לא רק כמדינת מקלט, אלא כמדינת העם היהודי המבוססת על אלפי שנים, וגאים בזה".

מנכ"ל המפלגה, ניר אורבך, אמר: "בגמר התהליך של הבחירות המוניציפאליות אנחנו מתכוונים לעשות למפלגה מתיחת פנים - מבנה ארגוני חדש עם מוסדות רעננים. היום אנחנו מגבשים את כל נושא קבוצות היחס שאנחנו עובדים מולן. המטרה שלנו היא לעשות פעילות במרכזי הערים ברחבי הארץ. הנושא של העבודה עם הצעירים הוא בנפשנו. יש לנו תכנית עבודה רב שנתית, שהצעירים נמצאים במרכז".