הציונות הדתית בעד שכטמן: וורצמן ופייגלין נתנו את חתימתם למועמד לנשיאות

סגן שר החינוך אבי וורצמן וח"כ משה פייגלין נתנו לפרופסור דן שכטמן את חתימתם וסללו את דרכו כמועמד רשמי לנשיאות. "עלינו לאפשר לאנשים ראויים כמו פרופסור שכטמן להתמודד"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/05/14 12:09 כו באייר התשעד

הציונות הדתית בעד שכטמן: וורצמן ופייגלין נתנו את חתימתם למועמד לנשיאות
יחצ, צילום: יחצ

סגן שר החינוך אבי וורצמן וחבר הכנסת משה פייגלין נתנו את חתימתם לפרופסור דן שכטמן לצורך הגשת מועמדות לנשיאות ליו"ר הכנסת. בכך סללו השניים את דרכו של זוכה פרס נובל לכימיה להתמודדות לנשיאות.

"לאחר שיחה שניהלתי הבוקר עם פרופסור שכטמן בה הובהר לי על ידו כי על מנת להציג מועמדות חסרה לו חתימה אחת בלבד החלטתי לתת לו את חתימתי", אמר וורצמן. "בלי קשר למועמד עבורו אצביע אני מאמין כי עלינו לאפשר לאנשים ראויים כמו פרופסור שכטמן את עצם ההתמודדות לנשיאות. כסגן שר חינוך אני מאמין כי לחתן פרס נובל ואיש חינוך כפרופסור שכטמן, שמביא כבוד רב למדינת ישראל, ראוי שתהיה האפשרות להעמיד עצמו לבחירה לתפקיד חשוב זה. לא ראוי שאדם כפרופסור שכטמן יכתת רגליו בין חברי הכנסת רק כדי להעמיד עצמו לבחירה".

גם פייגלין אמר דברים דומים: "אין לי כוונה להצביע עבור פרופסור שכטמן לנשיאות אבל ששמעתי שלא הצליח לגייס יותר מתשע חתימות, התקשרתי אליו ואמרתי לו שעל אף שלא אצביע עבורו במידה ויגייס תשע חתימות אצטרף כעשירי למניין. לא ייתכן שחתן פרס נובל לא יוכל להתמודד לנשיאות בישראל לצד הפוליטיקאים".