הצ'ופר למתנדבים בסערה: סוף שבוע בצימר

במהלך ימי הסערה בחודש שעבר חילצו רכזי הביטחון ביישובי גב ההר תושבים ועזרו למשפחות במצוקה. ועד מתיישבי השומרון ו'אבני דרך' שלחו אותם לסוף שבוע בצימר בצפון לאות תודה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/14 12:12 א בשבט התשעד

הצ'ופר למתנדבים בסערה: סוף שבוע בצימר
יחצ, צילום: יחצ

15 מרכזי הביטחון של יישובי השומרון ובנימין ובני משפחותיהם 'כבשו' בסוף השבוע האחרון את מתחם הצימרים "אידיליה נוף כינרת' בסמוך לראש פינה. זאת כהוקרת תודה לימים בהם הם פעלו 24 שעות ביממה למען התושבים הנצורים ביישובים בימי השלג.

בעיצומה של הסערה נוצר שיתוף פעולה בין ועד מתיישבי השומרון לחברת 'אבני דרך', העוסקת ביזמות וייעוץ והכוונה למשקיעים, שגייסה במהלך הסופה מספר בעלי רכבי 4X4 שחילצו משפחות רבות בשומרון. עם שוך הסערה נמשך שיתוף הפעולה עם חברת 'אבני דרך' כשוועד מתיישבי השומרון יזם חופשה לרכזי הביטחון בשומרון. 15 מהם נסעו ביום שישי האחרון עם משפחותיהם לנפוש ולנוח בצפון הארץ.

"השלג הרב שנערם מיום חמישי בלילה הותיר את יישובי גב ההר נצורים, ללא חשמל וללא אפשרות תקשורת. זהו תרחיש קיצוני שנראה מעט דמיוני לשנות ה-2000", הסביר יהונתן שמחי, קב"ט המועצה האזורית שומרון, את עבודת רכזי הביטחון בימי הסערה. "היה קושי רב לנהל אירוע בנתונים כאלו, ובעזרת הצוות המסור של אגף הביטחון במועצה התחלנו לפעול במתכונת חירום: העברת מוקד המועצה שקרס למיקום חלופי, פתיחת מטה מל"ח של המועצה, חילוצים במקרים רפואיים ביניהם גם פינוי מוסק, פילוס השלג מהצירים לאפשרות פינוי מהישובים, ומבצע פינוי תושבים מהישובים ברכבי 4X4 בסיוע רבש"צים מכל השומרון, יחידת חילוץ שומרון ומתנדבים רבים מכל הארץ".

"חשוב לציין את הרבש"צים בישובי גב ההר שמסירותם ומקצועיותם הביאה ליכולת השליטה והטיפול בכל הדרוש בכל ישוב באופן מעורר השראה. גורמי הביטחון בשומרון והמועצה עמדו בכבוד באירוע חירום מורכב זה". שמחי ציין כי המנוחה בצימרים והשרות הנעים שקיבלו היה מתבקש לאחר ימים ולילות של עבודה מאומצת.

חגי יהושע, קב"ט מרכז השומרון ומנהל פרויקטים במועצה אזורית שומרון מספר: "נקראנו לעבודה ביום שישי לפנות בוקר בגב ההר - האזור המושלג ביותר בכל מועצה אזורית שומרון. במהלך העבודה, הקמנו מוקד חירום בביתה של אחת המוקדניות, כיוון שהמוקד הרגיל קרס וחילצנו משפחות ורכבים שהיו תקועים". לדבריו, החילוץ כלל משפחות שלמות, נשים, ילדים ותינוקות, אשר היו באותו זמן נתונים בתנאים קשים של קור וללא חשמל.

"הזעקנו לשטח רבש"צים ואת יחידת חילוץ שומרון אשר עבדו בשטח ללא הפסקה, ימים ולילות בתנאים קשים מאד".

"השבת עם כל החברים הייתה שבת חמה בכל המובנים. כייף היה לראות את הפרגון והתמיכה של ועד מתיישבי השומרון, חברת 'אבני דרך', אגף הביטחון של המועצה וחברת הצימרים "אידיליה נוף הכינרת" שאפשרה לנו ליהנות מחופשה אידיאלית, הוסיף יהושע.

"ההחלטה להעניק לרכזי הביטחון כמה ימי מנוחה הייתה מתבקשת. מדובר בקבוצת אנשים שפעלו מעבר למצופה לילות כימים למען תושבי השומרון", הוסיף שגיא קייזלר, מנכ"ל ועד מתיישבי השומרון, שהודה גם הוא לחברת 'אבני דרך' שנרתמה למשימה.