הצופים הדתיים ביקשו סליחה מהחברה החרדית

הצופים הדתיים קיימו ערב אמירת סליחות שהתמקד בחשבון נפש הנוגע ליחסו של המגזר הדתי כלפי החברה החרדית: "ימי הסליחות מחייבים אותנו לעשות חשבון נפש על היחס שלנו אל החברה החרדית"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 12/09/13 17:31 ח בתשרי התשעד

המתחים בין החברה הדתית והחרדית מתחזקים בעת האחרונה, אך יש מי שמנסה לשנות. הצופים הדתיים קיימו השבוע ערב סליחות בנושא החברה החרדית.

"ימי הסליחות מחייבים אותנו לעשות חשבון נפש על היחס שלנו אל החברה החרדית", אומרת לכיפה מיטל להמן, רכזת ההדרכה בצופים הדתיים. חשבון הנפש הזה הביא את הצופים הדתיים לקיים ערב סליחות במסגרתו לבקש סליחה מריבונו של עולם וגם - מהחרדים.

"יש היום הרבה מאוד שנאת חרדים ורצינו לעסוק בזה בצורה חיובית ללא סטיגמות, שהן אלו שהורסות אותנו", אומרת להמן, "אנחנו מדברים כל הזמן על החיבור אל הציבור החילוני וחשיבותו אבל שוכחים את החיבור שלנו עם החברה החרדית שהוא חיבור פשוט וברור יותר".

בכל שנה מקיימים הצופים הדתיים ערב סליחות המוקדש כולו לנושא בוער בו יעסקו טרם אמירת הסליחות. השנה בחרו בצופים הדתיים לעסוק בחברה החרדית, מלבד טיש חסידי למדו החניכים על החברה החרדית תוך דגש הצדדים היפים שבחברה וקבלתם ללא תנאי. בתום הסדנאות ניגשו החניכים לאמירת הסליחות בנוסח משולב של האשכנזים ועדות המזרח.

"השיח אודות שיוויון בנטל, היציאה מהקואליציה ונשות הכותל יצרו מסר שגוי כלפי החברה החרדית", אומרת להמן, "אני זוכרת שבערב ראש חודש באב סיימנו קורס הדרכה בכותל. הייתה שם מאומה גדולה עם החרדים ונשות הכותל. הסתכלנו על זה ופשוט הרגשנו שחייבים לעשות משהו. כך נולד הרעיון - לקחת את ימי התשובה והתיקון בנינו לבין רבונו של עולם לימים של תשובה ותיקון בחברה הישראלית ביחס שלנו כלפי החברה החרדית".

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368