הצוער הדתי שהודח מבה"ד 1 – עותר לבג"ץ

י', אחד מהצוערים הדתיים שהודחו מבה"ד 1 בשל סירובם להשתתף באירוע שנכללה בו שירת נשים, טוען בעתירתו כי ההחלטה להדחתו "לוקה בחוסר סבירות קיצוני"

חדשות כיפה אורי פולק 12/09/11 18:19 יג באלול התשעא

הצוער הדתי שהודח מבה"ד 1 – עותר לבג"ץ
דובר צהל, צילום: דובר צהל

אחד מהצוערים הדתיים שהודחו מבה"ד 1 בשל סירובם להשתתף באירוע בו נכללה שירת נשים, עתר אתמול (א') לבג"ץ נגד החלטת מפקדיו, בטענה כי היא איננה חוקית ומנוגדת לפקודות מטכ"ל.

האירוע המדובר התרחש בשבוע שעבר בבית הספר לקצינים של צה"ל, כשבמהלך טקס צבאי שהתייחס למבצע "עופרת יצוקה", במהלכו עלתה לבמה קבוצת חיילות, שהחלו לשיר על במת האולם. תשעה צוערים דתיים עזבו את האולם בעקבות שירת החיילות ובעקבותיה נשלחו למשפט אצל מפקד בה"ד 1, אל"מ ערן ניב. חמישה צוערים הסכימו להתנצל על המעשה ויצאו פטורים מעונש, אולם ארבעה צוערים הודחו מהקורס בשל החלטתם.

כאמור, אחד מהם עתר לבג"ץ בדרישה כי הדחתו מהקורס תבוטל, כשבית המשפט התבקש על פי העתירה להוציא צו בינתיים האוסר את ההדחה עד לדיון בנושא. "הדחתו של העותר מקורס הקצינים לא נעשתה בשל האירוע שהיה, אלא בשם סירובו להתחייב כי יציית לפקודה בלתי חוקית הנוגדת את אמונתו ואורח חייו. בנסיבות אלו, לדעת העותר, לוקה ההחלטה בחוסר סבירות קיצוני", נכתב בעתירה.

י' ציין כי הוא התגייס לצה"ל לגדוד הנח"ל החרדי בשל רצונו לתרום למדינת ישראל, תוך כדי שמירה מלאה על ההלכה. "מציאות כגון זו שתוארה בעתירה (אם לא תשונה על ידי בית משפט נכבד זה), עלולה לשים לאל תקווה זו של שילוב חרדים בצה"ל", מזהיר י' בעתירתו. הוא אף מציין במהלכה כי כשביקש את עזרתו של הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ, התנגדה לשכת הרבצ"ר לסיוע חוקי לחייל.

כפי שדווח לראשונה בכיפה, הרבצ"ר כן צפוי להתייחס לנושא, בפסיקה הלכתית ראשונה, במהלך השבוע הקרוב. ככל הנראה צפוי הרבצ"ר לאמץ מחד את הפסיקה ההלכתית האוסר שמיעת שירת נשים, ומאידך להנחות את החיילים כי במידה וכבר נקלעו לאירוע בו משתתפות זמרות - עליהם להימנע מלעזוב בהפגנתיות את הפעילות - ולהעדיף את ערך כבוד האדם ואת ערכי הרעות והאחדות בצה"ל.