הרבצ"ר צפוי למסור פסיקה גורפת בעניין שמיעת שירת נשים בצה"ל

פרסום ראשון: בעקבות הדחת הצוערים הדתיים שיצאו מאירוע שכלל שירת נשים, צפוי הרב הצבאי הראשי, תא"ל רפי פרץ, להעביר הנחיות ברורות לחיילים דתיים באשר להשתתפותם באירועים דומים

חדשות כיפה אורי פולק 11/09/11 20:07 יב באלול התשעא

הרבצ"ר צפוי למסור פסיקה גורפת בעניין שמיעת שירת נשים בצה"ל
דובר צהל, צילום: דובר צהל

הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ, צפוי למסור השבוע פסיקה הלכתית גורפת המיועדת לכלל חיילי צה"ל, במסגרתה יינתנו לראשונה הנחיות הלכתיות-צבאיות ביחס להשתתפותם של חיילים דתיים באירועים בהם משתתפות זמרות.

הרבצ"ר נדרש לסוגיה בעקבות שורה של אירועים בהם נתקלו חיילים דתיים במבוכה, ללא ידיעה ברורה באשר למה שמצופה מהם באירועים הללו. האירוע האחרון התרחש בשבוע שעבר בבית הספר לקצינים של צה"ל, כשבמהלך טקס צבאי שהתייחס למבצע "עופרת יצוקה", במהלכו עלתה לבמה קבוצת חיילות, שהחלו לשיר על במת האולם. תשעה צוערים דתיים עזבו את האולם בעקבות שירת החיילות ובעקבותיה נשלחו למשפט אצל מפקד בה"ד 1, אל"מ ערן ניב. חמישה צוערים הסכימו להתנצל על המעשה ויצאו פטורים מעונש, אולם ארבעה צוערים הודחו מהקורס בשל החלטתם.

בעקבות האירוע גינו רבני איגוד ישיבות ההסדר את הדחת הצוערים ומסרו כי הם "רואים בחומרה רבה את ההחלטה של המג"ד להדיח את הצוערים שיצאו בזמן שירת הנשים". איתן עוזרי, מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר, אמר כי "מדובר בעברה על פקודות השילוב הראוי בצה"ל הקובעות כי חייל דתי זכאי להשתחרר מפעילות הנוגדת את אורח חייו ואמונתו".

כאמור, בעקבות האירועים צפוי הרבצ"ר להביע לראשונה את עמדתו בנושא ולהורות הלכה לכלל חיילי צה"ל באשר להתנהלותם באירועים דומים בעתיד. ככל הנראה צפוי הרבצ"ר לאמץ מחד את הפסיקה ההלכתית האוסר שמיעת שירת נשים, ומאידך להנחות את החיילים כי במידה וכבר נקלעו לאירוע בו משתתפות זמרות - עליהם להימנע מלעזוב בהפגנתיות את הפעילות - ולהעדיף את ערך כבוד האדם ואת ערכי הרעות והאחדות בצה"ל.

במקביל בוחן גם הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, את סוגיית הופעת זמרות בפני חיילי צה"ל - זאת לבקשתם של הרבנים הראשיים, הרב יונה מצגר והרב שלמה עמאר, איתם נפגש היום. גורם צבאי אמר לכיפה כי אין בכוונת הרמטכ"ל לשנות את פקודות הצבא בנושא זה, אלא להעניק למפקדים כלים ברורים יותר בנושא כדי להימנע מאי-נעימויות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן