הצדק הגיע לכפר

תעודת הכשרות החברתית של 'במעגלי צדק' מתרחבת ומגיעה לכפר סבא. תנועות הנוער בעיר שבשרון יצאו השבוע בפרסום רחב הקורא לציבור התושבים לקנות רק במקומות המחזיקים ב'תו החברתי'

חדשות כיפה אלעד רותם 16/05/07 00:00 כח באייר התשסז

התו החברתי, פרוייקט הדגל של תנועת במעגלי צדק, ממשיך ומתפשט לעוד ועוד מקומות, כשהמצטרפת האחרונה לרשימת הערים בהן מחולק התו היא כפר סבא.

למי שעוד לא יודע, המדובר הוא בכעין "תעודת כשרות" אשר איננה נוגעת לטיב האוכל, אלא לשמירה על חוקי המדינה בנושא זכויות העובדים, כמו גם על נגישותו של המקום לנכים. התו החברתי, הניתן בחינם, הנו כלי יעיל ופשוט, המאפשר לציבור הרחב להיות שותף בפעילות ליצירת חברה צודקת ומוסרית. מטרת התו הנה להביא לידי ביטוי את השמירה על ערכי הצדק החברתי הן מצד בעלי העסקים והן מצד האזרחים הצרכנים.

"ישנם שמונה קריטריונים בהם מקום צריך לעמוד על מנת לקבל תו חברתי" מסביר גדעון רוזנברג האחראי על הפרוייקט מטעם במעגלי צדק. 1. תשלום ביטוח לאומי עבור העובדים, 2. תשלום במועד (עד העשירי לחודש), 3. תשלום שכר מינימום לפחות, 4. תשלום החזרי נסיעות, 5. תשלום שעות נוספות אם יש, 6. מעקב מסודר של שעות העבודה, 7. החזר על שעות התלמדות (תקופה שעשויה לארוך שבועות ובה יש מקומות שהעובד לא מקבל כלום), ו-8. נגישות המקום לנכים. "הנגישות היא לא רק באפשרות כניסה של כיסאות גלגלים, אלא גם שני תפריטים בכתב ברייל עבור עיוורים, תפריטים שאנו מסייעים למקומות בהכנתם", מוסיף רוזנברג.

התו שיצא לדרך בירושלים, כולל כיום מאות מסעדות ואולמות אירועים בעיר הבירה כמו גם במקומות נוספים, כגון גבעת שמואל ואפילו תל-אביב בה הוא מופעל על ידי מתנדבים מהציבור החילוני.

המחלקה לנוער וקהילה באגף לתרבות, נוער וספורט של עיריית כפר סבא החליטו לעודד ולתמוך בפרויקט ויחד עם עמותת במעגלי צדק הכשירו בני נוער להיות פעילים בנושא הן להעלאת המודעות בקרב תושבי העיר והן לבדיקת מקומות הבילוי. השקת הפרויקט בעיר תהיה ביום ה ה17/5 בשעה 17:00 באולם מועצת העיר.

"לראשונה החליטה עירייה לתמוך ולקחת חלק פעיל בפרויקט" אומר רוזנברג. "הדבר נעשה מתוך חזון ושאיפה לבנייתה של חברה יותר צודקת בה התושבים לוקחים חלק פעיל בשינוי החברתי ומחזקים את השמירה על זכויות העובדים וגישה לאנשים עם מוגבלות".