הפתרון לעמונה: העברת חלק מהמבנים לקרקעות נכסי נפקדים סמוכות

הדיון בחוק ההסדרה נדחה בשנית ובמקומו נבחנת אלטרנטיבה של העברת חלק ממבני עמונה לקרקע סמוכה שמוגדרת כנכסי נפקדים ואין לה דורש, היועץ המשפטי לממשלה יעביר בימים הקרובים את חוות דעתו לגבי תקפותו המשפטית של הפתרון

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 24/07/16 17:39 יח בתמוז התשעו

הפתרון לעמונה: העברת חלק מהמבנים לקרקעות נכסי נפקדים סמוכות
צוריאל כהן-ארזי, סוכנות תצפית, צילום: צוריאל כהן-ארזי, סוכנות תצפית

בשבוע שעבר נפגש פורום ראשי המפלגות והחליט לדחות בשבוע את חוק ההסדרה כדי לנסות ולהביא פיתרון אלטרנטיבי שתהיה לו גם היתכנות חוקית. הפתרון הזמין שנראה באופק הוא של נכסי נפקדים, שכולל הזזה של מבנים מעמונה לקרקע סמוכה שאין עליה דרישה לבעלות ומוגדרת כנכסי נפקדים.

היום נפגש הפורום בשנית והחליט על דחייה זמנית נוספת של חוק ההסדרה. הדיון על החוק נדחה ליום רביעי בבוקר ויתקיים בוועדה שלא מן המניין. הדחייה נעשה מתוך תקווה שעד אז תתקבל תשובה מהיועץ המשפטי לממשלה בנוגע לפתרון של נכסי נפקדים, בבית היהודי מקווים שהפתרון יהיה ישים מבחינה חוקית.

על פי חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, חוק ההסדרה אינו חוקתי, לא יעמוד במבחן בג"ץ ויזיק ליתר ההתיישבות ביהודה ושומרון. ההנחה היא כי גם אם החוק יעבור בקריאה שנייה ושלישית הוא יגיע לבג"ץ ושם ייפסל.

הצעת חוק ההסדרה, שיזמה ח"כ שולי מועלם, הייתה אמור למנוע הריסת בתים שנבנו בעידוד המדינה, במסגרת הההצעה נאמר כי הקרקע עליה נבנו הבתים תופקע ופיצוי כספי יינתן למוכיחים עליה בעלות. רוב שרי הממשלה, בתוכם רוב שרי הליכוד תומכים בהצעת החוק.

הפתרון של קרקעות נכסי נפקדים צפוי להיות ישים יותר מבחינה חוקית.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן