הפתרון למצוקת הדיור: לוד

ח"כ גילה גמליאל חזרה מפגישה עם הגרעין התורני בלוד, מלאת שבח והתלהבות מהעשייה המקומית. "ראיתי פנים אחרות של לוד"

חדשות כיפה אורי פולק 23/01/11 00:00 יח בשבט התשעא

הפתרון למצוקת הדיור: לוד
אתר הכנסת, צילום: אתר הכנסת

חברת הכנסת גילה גמליאל, חזרה המומה מסיור בעיר לוד, בה נפגשה עם חברי הגרעין התורני המקומי. מי שאמונה על קידום הצעירים, הסטודנטים והנשים בישראל, הופתעה לגלות בעיר אנשים הפועלים מתוך תחושת שליחות ורצון לשפר את פני המדינה. "ראיתי פנים אחרות של לוד, פנים שאינן מוצגות בתקשורת, פנים שמייצגות תקווה ומבט לעתיד", כתבה ח"כ גמליאל.

ח"כ גמליאל סיכמה את הביקור בטור אישי בו הביעה את הערכתה על כך ש"ילדיהם של חברי הגרעין לומדים יחד עם התושבים המקומיים, רבים מהם עובדים במערכת החינוך, הם הקימו רשת מעונות יום ובאופן כללי נטמעו בצורה די אבסולוטית בעיר". לדבריה, "הצעירים הללו לא גרים בשכונה מבודדת, הם לא מתכוונים להשתלט על העיר ולדחוק ממנה את תושביה. הם נקלטו בתוך השכונות הקשות ביותר בעיר, יצרו יחסים עם התושבים, יזמו פעילויות רבות בתוך הקהילה".

במפגשה עם חברי הגרעין, סיפרו לה החברים על שינוי של ממש במקומות בהם הם גרים, ביחס התושבים אליהם ובגישתם הכללית. "צעיר אחד סיפר לי על כך ששכנתו הייתה זורקת את הזבל מקומה רביעית לתוך צפרדע הזבל. לאחר מספר חודשים בהם ראתה אותו יורד עם הזבל וזורק אותו החלה גם היא לעשות כמוהו - זה אמנם סיפור טריוויאלי לכאורה אך הוא מייצג את היכולת לשנות, לגעת באנשים", סיפרה ח"כ גמליאל.

הביקור בלוד לא הסתכם בדברי שבח הדדיים, כשח"כ גמליאל טענה במהלך הסיור כי יש לפתח את לוד כפתרון דיור לצעירי ישראל. "מצוקת הדיור ההולכת וגוברת, חוסר היכולת של זוג צעיר ממוצע לקנות בית, הביקוש שלא פוחת לדיור במרכז הארץ יחד עם עתודות קרקע מוגבלות מחייבים אותנו לחשוב על פתרונות יצירתיים. מתחת לאפנו ממש מונח פתרון שיספק מגורים לאלפי זוגות צעירים במחיר נמוך בהרבה מערים אחרות בגוש דן", כתבה ח"כ גמליאל.

"הפיכת לוד לעיר הצעירים של מדינת ישראל תספק פתרון לשתי בעיות בוערות וכואבות. מחד יינתן פתרון דיור במחיר הוגן יחסית לזוגות צעירים שמעוניינים לגור במרכז אך ידם אינה משגת ומאידך זריקת מרץ בדמות מסה של צעירים איכותיים מהמעמד הבינוני תמשוך את העיר למעלה ותהפוך אותה לאטרקטיבית יותר", היא מסכמת.