הפרקליטות לא תערער: קצב שוחרר לביתו

אחרי מאסר של חמש שנים וחמישה עשר יום, ותקופה ארוכה של בקשות ודחיות, הנשיא לשעבר משה קצב שוחרר לביתו. הפרקליטות הודיעה היום כי לא תערער על החלטת וועדת השחרורים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/16 15:40 כא בכסלו התשעז

הפרקליטות לא תערער: קצב שוחרר לביתו
איתן אלחדז/TPS, צילום: איתן אלחדז/TPS

פרקליטות המדינה הודיעה היום לוועדת השחרורים שדנה בעניינו של האסיר משה קצב, כי הפרקליטות לא תעתור לבית המשפט המחוזי נגד החלטת הוועדה להורות על שחרורו ברישיון של האסיר.

מהשב"ס נמסר כי בשירות בתי הסוהר התקבלה לפני שעה קלה הודעת פרקליטות המדינה לפיה פרקליט המדינה החליט שלא לעתור כנגד החלטת ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט מיום ראשון האחרון, בעניין שחרורו המוקדם של משה קצב. בית הסוהר מעשיהו נערך לשחרורו המידי של משה קצב, לאחר שריצה עונש מאסר של חמש שנים וחמישה עשר ימים.

ועדת השחרורים הודיעה בהחלטתה כי התרשמו מכנות דבריו של האסיר: "לאחר שחברי הועדה בחנו את כלל הטענות שנטענו בפניהם, את כל המסמכים שהוגשו בפניהם ושבו ועברו על הפרוטוקולים וההחלטות שניתנו בעניינו של האסיר, אנו מגיעים למסקנה כי בשלה השעה להורות על שחרורו של האסיר וכי תכנית רשות שיקום האסיר יש בכוחה לאיין את מסוכנותו ויש לראות בה משום המשך להליך הטיפולי הנוסף שעבר האסיר בכלא, וזאת לאחר שהתרשמו מכנות דבריו של האסיר בפניהם, ולאחר שעמד בציפיות שתלו בו חברי הוועדה בהחלטה השניה.

"חברי הוועדה מודים לשב"ס שיישם את מסקנות ההחלטה השנייה בדרך הטיפול שהעניק לאסיר על ידי העו"ס מטעמו".

השחרור הותנה בכמה תנאים שנקבעו על ידי הרשות לשיקום האסיר:

1. השתלבות על בסיס יומי בלימודים בבית מדרש בקרית מלאכי.

2. השתלבות בקבוצה טיפולית תורנית בתדירות של אחת לשבוע.

3. טיפול פסיכו סוציאלי פרטני בתדירות של אחת לשבוע.

4. חל איסור להתראיין באמצעי תקשורת, בין בעצמו ובין באמצעות מי מטעמו.

5. לא יעסוק בכל תפקיד בו ימצא ביחסי מרות וכפיפות עם נשים.