הפרקליטות החליטה לסגור את התיק נגד הרב שמואל אליהו

בפרקליטות סגרו את תיק החקירה, שנפתח בעקבות חשד להתבטאויות המהוות הסתה לגזענות, בטענה כי "אי אפשר להוכיח כי הדברים המיוחסים לרב אכן משקפים את עמדתו"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 08/07/12 15:41 יח בתמוז התשעב

הפרקליטות החליטה לסגור את התיק נגד הרב שמואל אליהו
יחצ, צילום: יחצ

פרקליטות המדינה החליטה היום (א') לסגור את התיק נגד רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, לאחר שהמשטרה קיימה חקירה בעקבות חשד להתבטאויות המהוות הסתה לגזענות.

בפרקליטות הסבירו היום כי "בתום בחינה מדוקדקת של הראיות שנאספו בחקירת המשטרה, בעניינו של רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, חקירה שעליה הורה היועץ המשפטי לממשלה בחודש נובמבר אשתקד, בחשד להתבטאויות המהוות הסתה לגזענות מצד הרב - נבקש לעדכן כי הוחלט היום לגנוז את תיק החקירה בעילה של חוסר ראיות".

בפרקליטות הסבירו כי החליטו לסגור את התיק "מן הטעם שלא ניתן להוכיח כי הדברים המיוחסים לרב, כפי שהתפרסמו בתקשורת, אכן משקפים בצורה מדוייקת את הדברים שנאמרו על ידו בפועל".

בחודש נובמבר האחרון הורה היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, לפתוח בחקירה נגד הרב אליהו בגין התבטאויות שונות שפורסמו בשמו בכלי התקשורת בהן התייחס לציבור הערבי. לפני כחודשיים החליטה הפרקליטות על סגירת תיק החקירה נגד מחברי הספר "תורת המלך", הרב יצחק שפירא והרב יוסף אליצור. ההחלטה, נימקו בפרקליטות, התקבלה בעקבות "היעדר ראיות פסקות" להעמיד לדין את הרבנים. כמו כן הוחלט לסגור את תיק החקירה נגד הרבנים שהעניקו את הסכמתם לספר ובהם הרבנים דב ליאור, יצחק גינזבורג, הרב יעקב יוסף והרב נחמיה גולדברג.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן