הפמינסטיות לא אהבו את התשובה של הרב אליהו: בחורה תעדיף לעבור ניתוח אף מאשר להישאר רווקה

החפצת נשים או פתרון יצירתי? דיון פמינסטי ברשת על תשובה של הרב אליהו לבחור שטען כי אינו אוהב את המראה החיצוני של הבחורה איתה הוא יוצא. "יש פתרונות יצירתיים לגבי היופי. יש בעולם ניתוח פלסטי" כתב הרב בתשובה

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 07/08/16 11:40 ג באב התשעו

הפמינסטיות לא אהבו את התשובה של הרב אליהו: בחורה תעדיף לעבור ניתוח אף מאשר להישאר רווקה
shutterstock, צילום: shutterstock

הרשת גועשת בעקבות שו"ת של הרב אליהו שפורסם בעלון "עולם קטן" בשבת האחרונה, בו אומר הרב כי לגטימי שבחור יבקש מבחורה לעבור ניתוח פלסטי על מנת שתמצא חן בעיניו יותר חיצונית. פורומים וקבוצות פמיניסטיות בפייסבוק סוערים עקב החפצת נשים החריפה שלטענתם גלומה בתשובת הרב.

בשאלה שנשאל הרב מתאר בחור כי נפגש עם בחורה שאינה מוצאת חן בעיניו חיצונית "נפגשתי עם מישהי והמראה החיצוני שלה לא מצא חן בעיני. עד כמה גורם היופי מעכב בשידוכים?"

הרב אליהו אמר בתגובה "כדאי לך לצאת איתה עוד כמה פעמים" במידה ויש התאמה במישורים האחרים, אומר הרב אליהו "יש פתרונות יצירתיים לגבי היופי. יש בעולם ניתוח פלסטי. בתור גבר אינך יודע מה יכול לעשות האיפור והטיפוח".

"הכרתי בחור מיוחד שנפגש עם בחורה מיוחדת אבל הוא לא רצה לשאת אותה בגלל היופי. הצעתי לו שנבקש מהבחורה ניתוח פלסטי לקיצור האף. אמר לי: אין לי אומץ לומר לה. אמרתי לו: היא תשמח יותר לנתח את האף מאשר להישאר רווקה. אנחנו נציע לה. היא הסכימה. וסיכמו ביניהם לעשות את הניתוח אחרי החתונה. מיותר לספר לך שכשהיא הזכירה לו אחרי החתונה את הזמן לעשות ניתוח לקיצור האף, הוא אמר לה: עזבי. את יפה בעיני יותר מכל דבר אחר. אל תקלקלי את יופייך".


(צילום: מתוך: עולם קטן)