הפורום המשפטי נגד ראש המנהל האזרחי: אפליה חריפה של תושבי איו"ש

בעקבות הנחייתו של תא"ל מוטי אלמוז להתעלמות מבנייה בלתי חוקית של ערבים לעומת יהודים, פנה "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" בתלונה לפרקליט הצבאי הראשי

חדשות כיפה אורי פולק 06/09/11 18:35 ז באלול התשעא

הפורום המשפטי נגד ראש המנהל האזרחי: אפליה חריפה של תושבי איו"ש
דובר צהל, צילום: דובר צהל

"הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" פנה היום (ג') לפרקליט הצבאי הראשי, האלוף אביחי מנדלבליט, בתלונה על "הוראה בלתי חוקית" שפרסם לדבריהם ראש המנהל האזרחי, תא"ל מוטי אלמוז, לאכיפה בלתי שוויונית של חוקי הבנייה ביהודה ושומרון.

כפי שדווח בכיפה, תא"ל מוטי אלמוז, שלח באחרונה מייל בתכתובת פנימית לאנשי הארגון שלו, במסגרתו הוא טוען כי החליט לעצור לפי שעה את הריסת הבתים הפלסטינים שנבנו שלא כחוק בשטחים, עד שתתאפשר לו אכיפה רחבה יותר בהתיישבות. "עד שנרגיש שאנחנו פועלים גם מול הבנייה הבלתי חוקית הישראלית, אני מבקש לעצור את כל פעילות האכיפה מול הפלסטינים. אני אשתדל לשכנע את הרמות הממונות שצריך ללכת למקומות הקשים במסות גדולות וללא חשש גם אם יהיה קצת רעש", כתב תא"ל אלמוז.

בפורום המשפטי טוענים בעקבות פרסום דבר ההנחיה כי תא"ל אלמוז פעל בניגוד לכללי השוויון בפני החוק ועל כן מתחייבת פתיחה בהליך משמעתי כנגדו וחידוד הנהלים לאכיפה שוויונית של החוק. בפנייה שנשלחה לפרקליט הצבאי הראשי נכתב כי הנחיית תא"ל אלמוז "לוקה במהותה באפליה חריפה של יהודים תושבי איו"ש לעומת התושבים הפלסטינים, ומבטאת מגמה אסורה ליצירת אי-שוויון באכיפת החוק על בסיס לאום".

"גם אם קיימים סדרי עדיפויות מוצדקים אסור שהללו יהוו כסות להפקרות בבניה... חוק הוא חוק בין אם מדובר בבניה בלתי חוקית בקרב התושבים הישראלים ביהודה ושומרון בין אם מדובר התושבים פלסטינים", טוענים בפורום המשפטי.

עוד נכתב כי "הנחייה זו חמורה שבעתיים נוכח העובדה כי אכיפת חוקי הבנייה וביצוע צווי הריסה כנגד בנייה בלתי חוקית באיו"ש נוטה באופן ברור כנגד התושבים היהודים... למרות שמספר המבנים הבלתי-חוקיים במגזר הפלסטיני עולה באופן משמעותי על זה שבמגזר הישראלי, ובשיקולי הרוחב שעל הרשות לשקול נכלל גם עיקרון האכיפה השוויונית".