להרוס למתיישבים, לא לפלסטינים

ראש המנהל האזרחי טוען בתכתובת פנימית כי בכוונתו לעצור באופן זמני את הריסת המבנים הלא חוקיים הפלסטינים ביו"ש, עד שתתאפשר לו אכיפת רחבה יותר בהתיישבות

חדשות כיפה אורי פולק 06/09/11 08:50 ז באלול התשעא

להרוס למתיישבים, לא לפלסטינים
דובר צה"ל, צילום: דובר צה"ל

ראש המנהל האזרחי ביהודה ושומרון, תא"ל מוטי אלמוז, לא היה רוצה שתקראו את המייל הזה. תחת הכותבת "נגמרה הקייטנה" שלח לפני כחודש תא"ל אלמוז דואר-אלקטרוני בתכתובת פנימית לבכירי הארגון שלו, במסגרתו הוא טוען כי החליט לעצור לפי שעה את הריסת הבתים הפלסטינים שנבנו שלא כחוק בשטחים, עד שתתאפשר לו אכיפה רחבה יותר בהתיישבות.

"למרות שכולם רוצים, מתאמצים ודואגים לדחוף, הרי שאנחנו רחוקים מאוד מקיום שוויון באכיפה", כתב תא"ל אלמוז במכתבו. לדבריו, "עד שנרגיש שאנחנו פועלים גם מול הבנייה הבלתי חוקית הישראלית, אני מבקש לעצור את כל פעילות האכיפה מול הפלסטינים. אני אשתדל לשכנע את הרמות הממונות שצריך ללכת למקומות הקשים במסות גדולות וללא חשש גם אם יהיה קצת רעש".

דבריו של תא"ל אלמוז מקבלים משנה תוקף נוכח הפינוי הקשה במגרון, אמש, בו נפצעו ארבעה בני אדם ונעצרו שישה נוספים, בעת שכוחות הביטחון הרסו שלושה מבני קבע ביישוב.

יו"ר ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון של ועדת החוץ והבטחון, ח"כ זאב אלקין, הגיב לחשיפת המכתב בכך שהורה לכנס את הועדה לדיון מיוחד, אליו יוזמן תא"ל אלמוז כדי להבהיר את הממצאים. "אני רואה בחומרה רבה את המסמך, גם בצד הסגנון וגם בצד התוכן. מהנתונים של המנהל עצמו עולה שקיימת אפליה בוטה לטובת הפלסטינים ולכן ראש המנהל משקר", מסר ח"כ אלקין, שציין כי "הדברים במסמך עומדים בסתירה מוחלטת להודעת המדינה לבג"ץ. לאור דברי אלמוז נשאלת השאלה האם האיש ראוי לשרת בתפקיד ראש המנהל האזרחי".

בלשכת מתאם פעולות הממשלה בשטחים לא הכחישו את המכתב אך טענו כי הוא איננו רשמי ומסרו בתגובה כי "המדיניות הכוללת ונקודת המוצא בטיפול בבנייה בלתי חוקית אינה מבחינה בין בנייה ישראלית לפלסטינית ומציבה את אכיפת החוק והסדר במוקד העניין. התכתובת המוצגת כתובה בלשון לא רשמית ונועדה לשימוש פנימי עם הנחיות נקודתיות לתקופת הזמן שבה נכתבה. המנהל האזרחי ימשיך לפעול במקצועיות ובמסירות תחת מדיניות של פיקוח ואכיפה שיוויונית ושקופה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן