הערוץ למורשת ישראל – יוצא לדרך

המועצה לשידורי כבלים ולווין פרסמה את המכרז הראשוני להקמת הערוץ, שצפוי לעסוק בתרבות יהודית ובמורשת ישראל, תוך הפקת חומר מקורי ושידור לאורך ימות השבוע

חדשות כיפה אורי פולק 04/03/12 12:59 י באדר התשעב

הערוץ למורשת ישראל – יוצא לדרך
ColumbusCameraOp-cc-by, צילום: ColumbusCameraOp-cc-by

המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין פרסמה היום (א') את המכרז הראשוני להקמתו של ערוץ ייעודי למורשת ישראל. הערוץ החדש יקיף מגוון של נושאים הקשורים למורשת ישראל, יהדות ותרבות יהודית, תוך עיסוק במרכיבי הזהות היהודית בישראל בתפוצות.

בעבר נכשל מכרז דומה להקמת הערוץ בעקבות חוסר היתכנות כלכלית, אך הפעם במועצה מביעים תקווה כי מדובר במהלך שיצלח. הערוץ החדש, על פי תנאי המכרז, יאפשר במה ליצירה יהודית-מקורית בישראל, תוך פנייה אל הציבור הדתי, החרדי והמסורתי.

על פי המכרז יעסוק הערוץ בתוכניות משפחתיות, תעודה, דרמה ותרבות, אשר יתמקדו במסורת ישראל. הערוץ ישדר בימים ראשון עד חמישי, כשבעל הרישיון יחליט אם לשדר שידורים חוזרים גם בשבתות ובמועדי ישראל, או אם להחשיך את הערוץ. על פי תנאי המכרז, יתבקש הערוץ לשדר לפחות 12 שעות ביום בשנותיו הראשונות.

הערוץ החדש ייקלט על ידי ממירים דיגיטליים, כמו גם על ידי המנויים לחברות הכבלים והלווין. יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין, ניצן חן, אמר היום כי הערוץ החדש "יהווה חלופה תרבותית ראויה לתוכניות הריאליטי ולשלטון הרייטינג". לדבריו, "התנאים שנכללו במכרז, ובייחוד בכל הקשור לאפיון הערוץ, להשקעה בהפקות מקור ולאפשרות ההפצה, יש בהם כדי לשפר את הסיכוי כי ערוץ ייעודי למורשת ישראל, קום יקום".

גם שר התקשורת, משה כחלון, טען כי מדובר בערוץ חשוב לחברה הישראלית. "הפעלתו של הערוץ תתרום לפלורליזם בחברה הישראלית, לגיוון התכנים על המסך ותיתן ביטוי ראוי למורשת היהודית", אמר כחלון.