העולם הערבי תוקף את "רחבת בנט"

דווקא התקשורת בעולם הערבי הביעה התנגדות נחרצת להקמת רחבת התפילה "עזרת ישראל", באזור הכותל המערבי. מאז פתיחת המקום התקיימו בו עשרות אירועי תפילה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/09/13 14:54 כח באלול התשעג

העולם הערבי תוקף את "רחבת בנט"

העולם הערבי תקף בחריפות את "רחבת בנט" הסמוכה לכותל המערבי. בשבוע שעבר יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט הורה על פתיחת "עזרת ישראל" - רחבת תפילה לכל המעוניין להתפלל שלא במסגרת רחבת התפילה הרגילה בכותל המערבי. במת "עזרת ישראל" נפתחה באזור קשת רובינסון, מחוץ לכותל המערבי. מאז פתיחת המקום, כבר התקיימו עשרות אירועי תפילה והיא הפכה להיות הפתרון לכל הזרמים להרגעת המחלוקות והחיכוכים שהיו בין "נשות הכותל" לקבוצות חרדיות.

עם זאת, התכנית זכתה להתנגדות אתמול דווקא מירדן. סוכנות הידיעות הירדנית, "פטרה", ציטטה את דובר ממשלת ירדן, מוחמד אל מומני נגד התכנית, שהגדיר את רחבת התפילה המוגבהת כ"קיר המערבי של מסגד אל אקצה" וקרא לקהילה הבינלאומית ללחוץ על ישראל להפסיק את העבודות במקום. לדבריו, "הבנייה מהווה מתקפה בוטה על שרידים איסלמיים והיסטוריים של הווקף, אדמה אסלאמית שהוא חלק בלתי נפרד ממסגד אל אקצה".

דברי ממשלת ירדן מצטרפים למתקפה נוספת מצד העיתונות הערבית בימים האחרונים. כך, בעיתונים "אל קדס" ו"אל איאם" נכתב בשבוע שעבר כי, "ארגון 'אל-אקצא להקדשים ומורשת' מסר כי הכיבוש הישראלי נמצא על סף השלמת בנייתה של במת ברזל רחבה ליד הכותל המערבי, שתשמש מקום תפילה עבור 'נשות הכותל'. השטח אמור להפוך בפועל לבית כנסת, שיכיל כ- 450 מתפללות ובנייתו בוצעה בהתאם להחלטת שר הכלכלה וענייני ירושלים והתפוצות בממשלת ישראל, נפתלי בנט, בשיתוף עם משרד ראש הממשלה וראש הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי".

בעיתון נכתב עוד כי, "עוד ציין "מוסד אל-אקצא" כי הכיבוש הישראלי ממשיך לבצע חפירות בדרך שער המוגרבים וממשיך להעמיק את החפירות גם בכותל המערבי, במקביל להריסת העתיקות האסלאמיות". דברים ברוח דומה נכתבו גם בעיתונים "אל איאם" ו"מע אלחדת'".