הספירה החוזרת של קלפיות הבית היהודי: המיקומים ללא שינוי

מכה למתמודדי הבית היהודי שביקשו לשפר את מקומם באמצעות ספירה חוזרת. בבית היהודי חשפו את התוצאות שנספרו הלילה, והודיעו: אין הבדלים משמעותיים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/01/15 07:35 כט בטבת התשעה

הספירה החוזרת של קלפיות הבית היהודי: המיקומים ללא שינוי
כיפה, צילום: כיפה

מכה למתמודדי הבית היהודי שביקשו לשפר את מקומם באמצעות ספירה חוזרת. בעקבות התלונות החוזרות ונשנות בדבר טעויות בספירת ההצבעות בפריימריז, ערכו הלילה (ג') המפלגה בבני ברק ספירה חוזרת של הקולות וחשפו כי אין הבדל משמעותי בתוצאות, ואין הבדל כלל במיקומים הריאליים.

כפי שהיה בתוצאות המקוריות בשבוע שעבר, איילת שקד שובצה במקום הראשון, הרב אלי בן דהן בשני, לאחר מכן ניסן סלומינסקי, אורי אורבך, מוטי יוגב, אבי וורצמן, שולי מועלם, הרב אביחי רונצקי, רונן שובל, אביחי בוארון, ואת העשירייה הראשונה של מתמודדי הפריימריז (לא הרשימה הסופית של כל המתמודדים ח"ג) סוגר משה סלומון. הרשימה אינה כוללת את שריוניו של בנט וכן את שריוני תקומה, הדוחקת את חלק מהמועמדים מהמקומות הריאליים לכנסת הבאה.

(צילום: )

השינוי היחיד, הוא אותו שינוי שנחשף אתמול בעקבות ההצבעות הכפולות - כששמעון ריקלין ופרופסור אשר כהן מחליפים מקומות במקומות ה-16 וה-17 הלא ראליים כפי הנראה. בנוסף לכך יש מספר תזוזות בתוך המקומות הלא ראליים, אך אלו אינם משפיעים על מבנה הרשימה של המועמדים שיגיעו, או ספק שיגיעו, לכנסת.

כזכור, ביום ראשון נחשף ב'כיפה' כי ישנם כ-50 אלף קולות עודפים בהצבעות, שהתבררו כספירה מוטעית שנתנה בטפסים שלא מולאו כראוי שתי נקודות לכל המתמודדים, ולא נקודה כפי שצריך היה להיות.

(צילום: הבית היהודי)

אתמול בערב, בעקבות הטענות שהגיעו מהמתמודדים, שחלקם אף דיברו על הגשת תביעה כנגד המפלגה, נכנעו בבית היהודי ללחץ והחליטו לבצע סריקה חוזרת של טפסי הבחירה בפריימריז. "בתום בדיקה שנערכה בקלפיות הבית היהודי ומספר ניסויים שנערכו במהלך היום עלה כי מערכת הסריקה תקינה ואין חשש לעיוות התוצאות. עם זאת לבקשת המועמדים ומתוך כבוד למאמצים והמשאבים שהשקיעו החליטה ועדת הבחירות של הבית היהודי על סריקה חוזרת של כלל טפסי הבחירה" נאמר בהודעה הרשמית שפורסמה הערב.

כדי למנוע טענות על זיופים ועל הטיה של הספירה, הוחלט, כי במהלך הסריקה יורשו לנכוח משקיפים מטעם כל מועמד שיחפוץ בכך וכמו כן ימונה משקיף חיצוני וגם התקשורת הוזמנה.