הספין של וורצמן: מדוע נתניהו גינה את עצמו?

סגן שר החינוך, וורצמן, הוציא הודעה חריפה על פגיעה בחמאס. ראש הממשלה גינה את ההודעות וכינה אותן ´התלהמות´ אך מתברר שהודעת וורצמן נוסחה מילה במילה על ידי בנימין נתניהו

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 06/07/14 17:50 ח בתמוז התשעד

הספין של וורצמן: מדוע נתניהו גינה את עצמו?
יחצ, צילום: יחצ

סגן שר החינוך אבי וורצמן, תושב באר שבע, הוציא הבוקר (א') הודעה חריפה על ההסלמה בדרום, במסגרתה דרש למוטט את שלטון החמאס ולהשיב את ההרתעה.

בשעות אחר הצהריים פורסמו הודעות שגינו 'התלהמות' מצד גורמים בממשלה, אך מתברר שהודעתו של וורצמן הורכבה מדברים שראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בעבר מילה במילה. נותר לתהות כעת האם הגינוי נגד ההתלהמות כולל את דברי נתניהו עצמו?

דברי וורצמן הוזכרו בכלי התקשורת והוא העלה אותם לדך הפייסבוק שלו. על פי הודעתו, ודברי נתניהו מהעבר, "עם שמכבד את עצמו לא נותן שירו על היישובים שלו, שיאיימו בטילים על הילדים שלו. עם שמכבד את עצמו לא בורח מפני הטרור. עם שמכבד את עצמו מאמין בצדקת דרכו ובזכותו על ארצו. אנחנו צריכים למוטט את שלטון הטרור של החמאס, ולהחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל.

"צריך להגיב מיד ובעוצמה. אסור לעצור את צה"ל וחייבים להשלים את המלאכה - כי לאורך זמן ישראל אינה יכולה להשלים עם בסיס טרור איראני של החמאס בפאתי אשקלון, אשדוד, תל אביב ובאר שבע. צריך מיד להכות ובעצמה. אסור לגלות חולשה מול חמאס, להבליג ולעשות תהדייה. הבלגה תיתן לחמאס אפשרות להתחמש עם עוד ועוד טילים".

צפו בדבריו של נתניהו כפי שצוטטו בידי וורצמן:

[embed]

]

בתוך כך, סגן השר וורצמן שלח היום מכתב לנתניהו ופנה אליו "כתושב העיר באר שבע וכאבא לארבעה ילדים הנפגש מקרוב, באופן בלתי אמצעי, עם תושבי העיר ותושבי יישובי עוטף עזה".

וורצמן כתב במכתבו: "המציאות הנוכחית בה מתבצע ירי לעבר יישובי הדרום, וזאת ללא מענה תקיף מצד צה"ל, משדר לתושבים תחושה שממשלת ישראל החליטה להפקיר אותם. תושבי הדרום חשים היום כאזרחים סוג ב' שדמם הפך להפקר. אי אפשר להימנע מהתחושה שעל ירי טילים בתל אביב התגובה הייתה שונה לחלוטין.

האמירה כי "שקט יענה בשקט" משדרת חולשה כלפי החמאס וזלזול ואטימות כלפי תושבי הדרום. אני נתקל בתחושות מאוד קשות מצד התושבים ובאובדן אמון כלפי הממשלה ומוסדות השלטון המחויבים להעניק הגנה ובטחון לכל אזרח באשר הוא ללא הבדל של דת, גזע, מין או אזור מגורים.

אני קורא לך אדוני ראש הממשלה להורות על פעולה צבאית תקיפה ונחרצת שתבהיר לחמאס כי כל ירי לעבר שטח מדינת ישראל יענה ביד קשה ובאגרוף של ברזל. רק כך מדינת ישראל תוכל לשקם את ההרתעה כלפי אויביה ואת האמון שהיא איבדה בקרב אזרחיה".