הסטודנטים הזמינו לכנס, בבית היהודי הורו למועמדים לא להגיע

לקראת כנס בנושאי דת ומדינה באוניברסיטת בר אילן, ביקשו הסטודנטים להזמין חבר כנסת מהבית היהודי, אך להפתעתם כל המועמדים ביטלו הגעתם לכנס, כפי הנראה בעקבות הוראה מגבוה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/01/15 22:07 ד בשבט התשעה

הסטודנטים הזמינו לכנס, בבית היהודי הורו למועמדים לא להגיע
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לקראת בחירות 2015 יוזמים בשבועות האחרונים הסטודנטים באוניברסיטת בר אילן מספר כנסים, כשבין היתר ביום רביעי השבוע מתקיים כנס בנושאי דת ומדינה.

לקראת הכנס, בו ישתתפו חברי כנסת ומועמדים לכנסת, דוגמת עליזה לביא, יצחק הרצוג, אלי ישי ורחל עזריה, ביקשו הסטודנטים להזמין חבר כנסת או מועמד מטעם הבית היהודי שיספק את עמדת המפלגה הציונית דתית, אך להפתעתם מועמדים שאישרו הגעה ביטלו את הגעתם ומועמדים אליהם פנו ענו בשלילה, כפי הנראה מהוראה מגבוה שלא להגיע לכנסים שכאלו.

בקבוצה סגורה, שתכנה הגיע ל'כיפה' בעזרת סטודנטים חברי ארגון 'אמונת חכמים' נשאל אחד ממארגני האירוע, ראש אגודת סטודנטים באחת הפקולטות בבר אילן, מדוע אין מועמדים מהבית היהודי. "מעניין אותי למה לא מביאים מול הח"כים החילוניים והאינטיליגנטים גם ח"כ דתי לאומי אינטיליגנט. מדוע אני צריכה להתעניין בפאנל שמציב חילונים מול חרדים בלי אף אחד שמייצג את דעתי בנושאים החשובים האלה?", שאלה סטודנטית.

התשובה הייתה מפתיעה אף יותר, ומלמדת על הליך הרוח בבית היהודי בימים אלו על רקע המתקפות החוזרות ונשנות. "לצערנו, כל הח"כים מהבית היהודי שהוזמנו ואישרו הגעה, ביטלו את הגעתם בעקבות הוראה מלמעלה שלא להגיע לאירוע שמדבר על נושא דת ומדינה. בשאר המפלגות הוחלט לשלוח דווקא את הח"כים הללו", ענה מארגן הכנס.

(צילום: צילום מסך)

בשבועות האחרונים מותקפים חברי הבית היהודי והמועמדים לכנסת מעל כל במה אפשרית, כך שמחד לא מפתיע שראשי קמפיין המפלגה החליטו להחביא את המועמדים ודעותיהם מהציבור, אך יחד עם זאת מדובר במהלך מטריד שכן בפועל מבקשים ראשי הקמפיין להסתיר את דעותיהם של הח"כים לטובת סרטוני תדמית בלבד, מהלך שאולי נכון מבחינת קמפיין אך פוגע בזכויות הציבור לדעת את דעותיהם של המועמדים אליהם הם מתכוונים להצביע.

בבית היהודי סירבו להגיב על הידיעה

(צילום: כיפה)

(צילום: צילום מסך)