הסטודנטים דרשו: המחיצות בבית הכנסת יוסרו

הסטודנטים דרשו, הנהלת האוניברסיטה נכנעה: יוחלפו המחיצות בבית הכנסת החדש בקמפוס אריאל לטובת מחיצות ´כשרות´ יותר

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 04/01/15 14:55 יג בטבת התשעה

הסטודנטים דרשו: המחיצות בבית הכנסת יוסרו
יצחק שליסל, ויקיפדיה, צילום: יצחק שליסל, ויקיפדיה

מאבק באוניברסיטת אריאל על צביונו של בית הכנסת הרשמי של הקמפוס. מאות סטודנטים חתמו בשבוע האחרון על עצומה כנגד העיצוב החדש של בית הכנסת, כשהטענות הן שמיקומה ואופייה של עזרת הנשים בפרט ובית הכנסת בכלל, לרבות מיקומה ועיצובה נעשה באופן הפוגע ישירות בהלכה הפסוקה.

בבית הכנסת שעוצב בעיגול מוקמה העזרה בחלקו הימני של בית הכנסת כך שבמרכז היכל בית הכנסת נוצר מצב הנוגד את ההלכה בו נשים יושבות מול הגברים ללא מחיצה.

הסטודנטים דורשים בנוסף, שגובה המחיצות יהיה לפחות שניים וחצי מטרים. עוד הם מלינים על צפיפות הרווח בין מסגרות העץ שבמצב העכשווי הוא רחב מידי והמחיצה הופכת להיות חסרת משמעות. הם האשימו את הנהלת האוניברסיטה כי היא מונעת מרב בית הכנסת המכהן להביע את דעתו בעניין בשל שיקולים זרים.

בעצומה הובעה דרישה מההנהלה להציג לפחות 3 הסכמות רבניות שיינתנו ע״י רבני ערים מוסמכים ע״י הרבנות הראשית , המתירים בפסק חתום על ידם ובחתימתם את השינוי אותו אתם מבקשים ליישם בעיצוב בתכנון ובאופי מבנה בית הכנסת. אל המאבק צורף רב העיר אריאל, הרב שלום צדוק שהוציא מכתב שאוסר להתפלל בבית הכנסת במצב זה.

רב הקמפוס הודה בתגובה הרשמית של האוניברסיטה שלמרות שהמחיצות עומדות לדעתו בגדרי ההלכה הוא מסכים עם טענת המתפללים והמתפללות, שהתוצאה, כפי שבית הכנסת נראה עם המחיצות החדשות, ולאור המבנה המורכב שלו, איננה תואמת את ערכי הצניעות וקדושת בית הכנסת, כמקובל במסורת ישראל.

לעת עתה הגיעו הסטודנטים להבנה עם הנהלת הקמפוס, כי יעשה שינוי במחיצות החדשות והמחיצות הישנות והזמניות הוחזרו בינתיים לשימוש עד שיימצא פתרון. "אנו איננו מרוצים גם מהמחיצות הישנות שהן מונעות אכן מהנשים לראות ולחוש שותפות לתפילה ויש צורך בפתרון אמיתי שכל הצדדים יהיו מרוצים ממנו", אומר ל'כיפה' אלעד דמסקי, ממובילי המחאה.

"כרגע אנו ממתינים שהמחיצות החדשות יפורקו ואנו מקווים שזה יקרה בקרוב למרות שאין עדיין לוח זמנים מסודר לנושא", אומר דמסקי שמוסיף כי הסטודנטים השתתפו בשבוע שעבר בהכנסת ספר התורה לבית הכנסת של הקמפוס מתוך תקווה כי הבעיות יתוקנו במהרה כפי דרישותיהם.

מאוניברסיטת אריאל לא התקבלה תגובה עד פרסום הידיעה