הסבא מספיד את הנכד: "כולם ידעו שעל ארז אפשר לסמוך"

נלחם כדי להתגייס, נלחם כדי לצאת לקורס קצינים, תמיד חשב כמה צעדים קדימה. הסבא, משה אורבך מספר על נכדו המסור

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/17 10:17 יא בטבת התשעז

הסבא מספיד את הנכד: "כולם ידעו שעל ארז אפשר לסמוך"
דובר צהל, צילום: דובר צהל

סבו של ארז אורבך הי"ד התראיין היום בגלי צה"ל וסיפר על נכדו שנהרג אתמול בפיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב.

"ארז אהב דעת. בישיבה התיכונית נווה שמואל שבאפרת הוא היה תלמיד מצטיין, ובסיום התיכון הוא הלך לישיבת ההסדר במעלות. הוא אהב את לימוד התורה ואת הישיבה, וחזר אליה לשבתות בכל הזדמנות שהייתה לו, גם במהלך השנה שהיה בצבא. רוח הישיבה הייתה איתו בכל מקום שאליו הלך, והערכים שהוא ספג בבית, ובישיבות בהן למד, הובילו את דרכו לצה"ל".

הסבא סיפר על המוטיבציה הגבוהה שלו להתגייס ולתרום למרות שקיבל פטור משירות צבאי: "לארז הייתה בעיה בריאותית שבגללה הוא היה פטור משירות צבאי, אבל הוא לא הרגיש פטור. הוא נאבק כדי להתגייס לצבא, ולמרות שנדחה במספר ועדות צבאיות - הוא עמד על שלו שהוא רוצה להתגייס, והוריו עודדו אותו ותמכו בו במאבקו. בוועדה האחרונה שהוא התייצב בפניה, הוא נשאל: למה אתה מתעקש להתגייס ? אתה יודע כמה אנשים עומדים בתור כדי לקבל פטור מגיוס ? וארז ענה: מה זאת אומרת ? זו חובתי האזרחית!

ארז זכה להגשים את חלומו והתגייס לחיל האוויר. כדרכו, הוא עשה כל דבר מתוך חשיבה ותכנון, וכמו שאמר אחד מחבריו ליחידה - הוא חשב כל הזמן כמה צעדים קדימה כדי לבצע את המשימה שלו טוב יותר וביעילות רבה יותר. הוא היה אדם אחראי וכולם סמכו עליו. הוא היה הגזבר של שכבה י"ב בישיבה התיכונית, וגזבר קופות הצדקה בישיבת ההסדר, וגם בצבא כולם ידעו שעל ארז אפשר לסמוך.

כשארז החליט שהוא רוצה להתגייס לקורס קצינים - גם על זה הוא היה צריך להיאבק, אבל מפקדיו השתכנעו מנחישותו ותמכו בו, והוא התקבל לקורס".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן