הנשיא ריבלין בשילה הקדומה: "חזרנו לארצנו ולמולדתנו גם אם בני דודינו לא מוכנים לקבל עובדה זו"

נשיא המדינה ראובן ריבלין ביקר היום באתרים שונים במועצה אזורית בנימין ודיבר על חשיבות הקשר בין עם ישרא לארצו:"זכותנו על הארץ, ושורשינו כאן ובירושלים ובכל מקום אחר אינם עניין למחלוקת".

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/16 17:06 כט באייר התשעו

הנשיא ריבלין בשילה הקדומה: "חזרנו לארצנו ולמולדתנו גם אם בני דודינו לא מוכנים לקבל עובדה זו"
שחר כהן, צילום: שחר כהן

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ערך היום ביקור ממלכתי במועצה אזורית מטה בנימין בהזמנת ראש המועצה ויו״ר מועצת יש״ע מר אבי רואה. זהו ביקורו השמיני של הנשיא ביהודה ושומרון מאז נכנס לתפקידו וזהו גם הביקור הרשמי הראשון נשיא מדינת ישראל במועצה האזורית בנימין. במהלך הביקור הגיע הנשיא ליקב פסגות שם נפגש עם ראשי היישובים במועצה ולאחר מכן, המשיך הנשיא לסיור באתר הארכיאולוגי "שילה הקדומה".

ראש המועצה ברך את הנשיא בבואו והודה לו על הקשר הקרוב עם ההתיישבות לאורך השנים.

הנשיא הודה למר רואה על קבלת הפנים החמה ובדברים שנשא מול בכירי המועצה אמר: ״אתמול ציינו את יום שחרור ירושלים. הייתי אז קצין מילואים ואני זוכר היטב את מאורעות אותם הימים. אלה הימים בהם שוחררו גם בנימין והשומרון. את מה שהרגשתי אז, באותם רגעים, אני מרגיש גם היום ואני אומר זאת לכל מנהיגי העולם אותם אני פוגש, תוך שאני מדגיש שמחשבותיי ודעותיי אינן רלוונטיות בהיותי נשיא המדינה. כ״ח באייר הוא יום חשוב עבור עמנו השב לארצו ומולדתו. יום חשוב ביכולתנו לקיים פה מדינה יהודית ודמוקרטית".

הנשיא המשיך ואמר:

״בשנה האחרונה סבל עם ישראל מגל טרור קשה ואנחנו צריכים להמשיך ולהאמין שאנחנו חזרנו לארצנו ולמולדתנו גם אם בני דודינו לא מוכנים לקבל עובדה זו. בשנים הארוכות שבהן יהודים ממשיכים לשוב לארצם, הגשמנו חלומות רבים ואנחנו ממשיכים ומגשימים אותם. כולנו חיים כאן כעובדה. אני חושב שעל מנת לגשר על הפער בין מדינה יהודית ודמוקרטית אנו צריכים לפעול מתוך ההבנה שדמוקרטיה במדינה יהודית אינה רק דמוקרטיה ליהודים אלא לכל מי שחי כאן עימנו".

הנשיא התייחס להמשך ביקורו בשילה הקדומה ואמר: ״אני קורא לכל העם בישראל לבוא לסייר בשילה ובעתיקותיה. שילה היא אתר מורשת לאומי שצריך להיות מוקד עלייה לרגל של כל העם בישראל. בצחוק מר אני אומר שאין צורך בהכרה של אף גוף, גם לא אונסקו, על מנת שנזכור את זכותנו על הארץ, ושורשינו כאן ובירושלים ובכל מקום אחר אינם עניין למחלוקת. אני שמח על הזכות להגיע ולבקר אתכם בנסיבות משמחות ומודה לכם שוב על קבלת הפנים".

מדבריו של ראש המועצה אבי רואה:

״אנו שמחים לארח את כבוד נשיא מדינת ישראל ידידנו משכבר הימים. סמלי שביקורו של הנשיא הוא בימים אלו בהם אנו חוגגים 49 שנים לשחרור חבלי המולדת בירושלים בבנימין בשומרון ברמת הגולן בחבל עזה ובסיני.

בביקורך כאן לא תשמע קיטורים וקיפוחים. אנו נספר לך על חצי הכוס המלאה, על החינוך, על הילדים הנפלאים על הפיתוח העשיה והתרומה הגדולה. אנו מרימים את דגל ההתישבות והציונות ויודעים שהכל תלוי בנו ובכוחות שלנו. אנו גרים כאן יחד עם אוכלוסיה נוספת וגם לה יש עניין בחיים נורמאלים. אנחנו בעד השילוב הזה. אנו זוכרים שלא חששת לומר לאובמה שאתה לא מאמין בפתרון שתי המדינות ואנו מחזקים אותך יחד עם רוב אזרחי המדינה בעמדה זו".

הנשיא שב והדגיש כי עמדותיו האישיות היו רלוונטיות ביושבו בכנסת והיום כנשיא המדינה הוא אוחז באותן הדעות אך הן אינן רלוונטיות בשום צורה לפעילותו הממלכתית כנשיא המדינה.

בשילה הקדומה קיבל הנשיא סקירה אודות החפירות הארכיאולוגיות והממצאים באתר, וביקר בדגם המשכן ובכלים עתיקים מימי בית המקדש השני. שילה הקדומה הוכרה כאתר מורשת לאומי והנשיא צפה במיצג המיוחד המספר על האתר.