הנשיא הנבחר בעצרת ההמונים לחוטפים: "אל תשלחו ידכם אל הנערים"

אלפים משתתפים בעצרת 'שרים יחד לשובם' בכיכר רבין בתל אביב במטרה להגביר את המודעות הציבורית לחטיפה ולחזק את המשפחות. מנחה הערב, אברי גלעד: זו לא עצרת בדרישה לשחרר מחבלים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/06/14 19:15 א בתמוז התשעד

הנשיא הנבחר בעצרת ההמונים לחוטפים: "אל תשלחו ידכם אל הנערים"
דוברות, צילום: דוברות

אלפים משתתפים הערב (א') בעצרת ההמונים 'שרים יחד לשובם' בכיכר רבין, במטרה להגביר את המודעות הציבורית לחטיפת גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח ולחזק את המשפחות.

במסגרת האירוע משתתפים הרב ישראל מאיר לאו, הנשיא הנבחר רובי ריבלין ואמנים רבים מקצוות שונים וממגזרים שונים - בין היתר רמי קליינשטיין, מירי מסיקה, ישי ריבו, דוד דאור , קובי אפללו, קובי אוז, צביקה פיק, דודו פישר, ליאור נרקיס, טל שגב ויונתן רזאל. את האירוע מנחה אברי גלעד, שפתח ואמר "זו לא עצרת בדרישה לשחרר מחבלים. זהו ערב לשיר ולזכור את החטופים. במהלך האירוע נאמרים נאומים ספורים, ורב העיר תל אביב יפו - הרב ישראל מאיר לאו - אמר פרק תהילים להצלת החטופים.

"לא הגענו כדי לעסוק בהערכת מצבם, כדי לערוך תחקירים או לשחזר יחד רגעי אי וודאות אחרונים", אמר בנאומו הנשיא הנבחר רובי ריבלין. "אנחנו הערב כדי לעצור יחד ולהתפלל בכל השפות והדתות. אנו לא עוצרים הערב כי איבדנו תקווה, אלא כי לא איבדנו תקווה. לא תקווה באדם, באנושיות. התפילה שאנו נושאים הערב איננה רק תפילה יהודית וישראלית אלא תפילה אנושית, תפילה של אם על בנה, אב על ילדו, תפילת המלאך המעז לעמוד בפני האלוקים ולומר אל תשלח ידך אל הנער. אנו קוראים הערב אל כל אדם 'אל תשלחו ידכם אל הנערים".

"אני קורא למנהיגי העולם לא לעמוד מנגד", אמר ריבלין. "התפילה לא צריכה לצאת רק מבתי המדרש אלא גם מהמסגדים, בעיקר ברמדאן. הקריאה להשבת הנערים היא קריאה דתית ומוסרית כנגד כל אלו שקוראים את שמו של האל לשווא. חטיפת נערים איננה יכולה להיחשב כמעשה של גבורה בשום מקום, דת או שפה. מדובר בטרור, טרור רצחני שיש להביסו ולא רק כאן אלא גם בסוריה, בעירק, בסודן או בניגריה".

"הורים אהובים ואמיצים. משפחות יקרות, משפחותינו. אני עומד מולכם ואיני יודע מילים. אתכם אני יודע רק תפילה. תראו את בני המשפחה הישראלית שהגיע להתחבק, לחזק ולהתפלל להשבת הבנים. יחד, כולנו מתפללים תהיה השעה הזו שעת רחמים ושעת רצון", אמר ריבלין.

המשתתפים בעצרת לובשים חולצות שעליהן כתוב "יחד לשובם", ומניפים שלטים כגון "שותפים לתפילה", "שבו בנים לגבול" ו"מחזקים את ידי המשפחות. שלושת אימהות החטופים ינאמו בעצרת. מוקדם יותר היום (א') קראו האימהות לכולם להגיע לכיכר למפגן של אחדות וסולידריות למען הבנים החטופים.

"העצרת מביאה לידי ביטוי מוחשי את מה שכולם מרגישים פה בארץ", אמר בסוף השבוע אבי פרנקל, אביו של נפתלי פרנקל. "איזה אחדות גורל והרגשה בסיסית מאוד משותפת שיש כמעט בין כל חלקי העם. העצרת זו הזדמנות לעשות משהו יחד עם כולם. המסר שחשוב לי לומר הוא שכל אחד ימשיך בעבודה הטובה שהוא עושה".

מפיק האירוע דוד פדידה: ״המטרה שלנו באירוע היא מתן חיבוק חם למשפחות החטופים ואיחוד כל גווני החברה הישראלית סביבן. גם הרשימה המגוונת של המופיעים באירוע מבטאת את שילוב הזרועות חוצה המגזרים".