הנציגים החדשים של הציונות הדתית: חברי הכנסת אורן חזן ועודד פורר

שני חברי כנסת הגיעו להפגנת התמיכה במאבק של בנות האולפנה בבני ברק: ח"כ אורן חזן (ליכוד) וח"כ עודד פורר(ישראל ביתנו). נציגי הבית היהודי לא הגיעו

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/06/16 18:23 יז בסיון התשעו

הנציגים החדשים של הציונות הדתית: חברי הכנסת אורן חזן ועודד פורר
באדיבות מטה המאבק, צילום: באדיבות מטה המאבק

בהפגנה שנערכה היום (ה') ברחבת אולפנת צביה בבני ברק בהשתתפות עשרות בנות האולפנה, ח"כים, ראשי מטה המאבק והורי התלמידות.

בנות האולפנא מחו על המתווה הצפוי בו רוצים להעבירן למקום אחר ודרשו מהעירייה להעביר את בנות הציבור החרדי למבנה ריק שעומד במרחק של 150 מטר מהמקום. הן טענו כי זהו מצב אבסורדי בו הן שבויות בידי ראש העיר. בנות האולפנא התבצרו בבית הספר וקשרו עצמן באזיקונים לגדרות מתוך כוונה להעביר מסר ברור לראשי העיר שלא ניתן לפנות אותן מהמבנה.

סגן יו"ר הכנסת ח"כ אורן חזן (הליכוד) אמר כי יפעל לפתור את בעיה זו: "הייתי מצפה דווקא מאלו שיודעים ומרגישים פעם אחר פעם טוב מכולם מה זה להיות מוחרם ומוכפש להיות דווקא אלו שיתנו את הבמה ואת הכבוד הראוי למוסד שכזה במיוחד בזמן הזה. אין מקום לשנאת חינם בטח ובטח מאלו שחווים שנאת חינם. שכן השנוא עליך אל תעשה לחבריך וכולנו אחים ואחיות ערבים זה לזה."

בלטו בהיעדרם חברי הכנסת של הבית היהודי. רק השבוע אמר במליאת הכנסת ח"כ אלעזר שטרן ממפלגת 'יש עתיד', כי התרגל שהציונות הדתית מוותרת בכל נושא הקשור לזהותה היהודית של מדינת ישראל בנושאי גיור, נישואין וגירושים כשרות ושבת ואמר כי הציונות הדתית הפקירה את הנושא בידי החרדים.

בסיום דבריו הזכיר שטרן: "שר החינוך היום שייך כאילו למפלגה שכאילו מייצגת את הציונות הדתית והשאלה שלי היא בסוף למען הערכים של הציונות הדתית ומי יילחם למען מוסדות החינוך של הציונות הדתית".

במטה המאבק ציינו כי היחיד שבאמת מנסה לסייע להם הוא סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן שנבצר ממנו להגיע.

ראשי מטה המאבק הציוני דתי בבני ברק הודיעו כי הם מתנגדים למתווה שהושג. לדברי ראשי המטה, ההפגנה המתכוננת עתידה להתקיים כמתוכנן:

"עיריית בני ברק מבקש לבצע טיהור אידיאולוגי בעיר ולזרוק ממנה את אנשי הציונות הדתית. אנו אזרחים שווי זכויות הזכאים לתנאים נאותים עבור תלמידי העיר וזאת על פי החוק. מתווה הפשרה שהושג הינו פרי עמל של מאמצי המטה. מאבק על מוסדות החינוך הציוני דתי בעיר החל ברצון העירייה לסגור את האולפנא על סורג ובריח וכרגע הושג מתווה זמני.".

לדברי ראשי המטה: "ישנו מבנה שעומד ריק במרכז העיר בו ניתן לקלוט את 160 בנות המגזר החרדי הצריכות מקום לימוד. צר לנו להיווכח כי ראשי העיר לא שמים נגד עיניהם את טובת החינוך של כלל תלמידי העיר אלא מעוניינים לבצע מחטף על גבו של משרד החינוך."

אודי טנא ממטה המאבק הוסיף כי:

"מטה המאבק הציוני הדתי יאבק בכוונת העירייה לפגוע בכבשת הרש היחידה של הציונות הדתית בעיר. לא ניתן יד לסגירת בית ספר יסודי מצליח בקרית הרצוג. המאבק ימשך עד להסדרת הנושא בצורה הנאותה. צפויות עוד הפתעות רבות."