הנערים הערבים שיחקו כדורגל בהר הבית, המשטרה עצרה את היהודים

פעילי הר הבית זועמים לאחר שהבוקר נעצרו שישה נערים יהודים בתואנה כי הפרו את הסדר בהר, בעוד נערים ערבים תועדו משחקים כדורגל ברחבה ללא שום הפרעה. מי הפרובוקטורים? תשפטו בעצמכם

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/02/15 12:07 יב בשבט התשעה

הנערים הערבים שיחקו כדורגל בהר הבית, המשטרה עצרה את היהודים
shutterstock, צילום: shutterstock

פעילי הר הבית זועמים לאחר שני אירועים חריגים שאירעו בהר הבית, והמעידים לדבריהם על אפליה בין יהודים לערבים על ההר. הבוקר תועדו מספר נערים ערביים המשחקים כדורגל ברחבת הר הבית, זאת בניגוד לפסיקת בג"צ אשר קבעו כי אסור לעשות זאת. במקביל, נעצרו הבוקר כשישה נערים יהודיים שעלו להר הבית ולטענת המשטרה הפרו את הסדר ולא נענו להוראות השוטרים.

לטענת הפעילים מדובר באפליה חוזרת ונשנית בידי המשטרה, אשר מחד לא פועלים נגד פרובוקטורים בצד הערבי, ומצד שני מחמירים מאוד בחוקים ככל שמדובר ביהודים. לא ברור כרגע מדוע הנערים היהודיים, קטינים בגילאי 14-17, עוכבו בהר, ולא ידוע מהו הפרת הסדר אשר הם ביצעו, אך מתקדימים קודמים ייתכן כי מדובר בתפילה כלשהי שביצעו הנערים, או השתחוויה, דברים אשר אסורים על פי הנהלים של משטרת ישראל על הר הבית, זאת בתואנה כי מדובר בפרובוקציה אשר עלולה להבעיר את ההר.

צפו: הנערים הערביים משחקים כדורגל על הר הבית

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/21201528966.mp4[/embed]

"המשטרה ממשיכה להתעלם מכל ערכי מדינת ישראל”, מסר בתגובה למשחקי הכדורגל של הנערים על הר הבית רפאל מוריס מתנועת 'חוזרים להר', "המדינה חרטה על דגלה להיות "מדינה יהודית ודמוקרטית" אך בהר הבית אין לא זה ולא את זה, הדמוקרטיה נפגעת מידי יום בכך שזכויות היהודית מוגבלות, דבר שמזכיר זמנים אפלים בתולדות ההיסטוריה היהודית, ומוסיפה חטא על פשע ומתירה לפורעים הערבים לרמוס את כבודה של מדינת ישראל וקודשי ישראל בכך ששורפים דגלים, תוקפים שוטרים ישראלים ומבקרים יהודים מידי יום ולאחרונה אף חזרו למנהגם הישן של משחקי הכדורגל ברחבת ההר".

"אני שמח שעוד ועוד יהודים מבינים את חשיבות העליה להר הבית וחבל שאצל המשטרה שבגלל עיסוקיה בנציבים הבאים והולכים עדיין לא קולטים שהמהפכה בעיצומה ועדיין ממשיכה בקונספציה עקומה", אמר ל'כיפה' יהודה גליק בתגובה לדברים. "המהפכה הציונית היא עובדה קיימת והיא תמשיך ותגבר גם אם יקח למשטרה הרבה זמן לקלוט אותה".

פעיל נוסף בהר הבית, ארנון סגל, מחה על העובדה שמשטרה אינה משתפת פעולה ואינה מסבירה מדוע נעצרו הנערים. בפרופיל הפייסבוק שלו כתב באירוניה: "מכיוון שהמשטרה לא מנדבת פרטים מיותרים, הבה ננחש בעצמנו מהו הפשע שגרר את העיכוב: הנערים הניפו דגלי דאעש בהר, שרו שירי הלל לרוצחים, שיחקו כדורגל במקום הקדוש או מלמלו תפילה להקמת הבית השלישי”.

מהמשטרה לא נמסרה תגובה לדברים.