המתווה של פייגלין: כיבוש מחדש של עזה וטרנספר לתושבים

חבר הכנסת משה פייגלין מציג מתווה לכיבוש מחדש של עזה וביעור הטרור מהעיר. על הפרק: הטלת מצור, תקיפה חריפה, טרנספר ואיכלוס בעיר בישראלים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/07/14 14:06 יז בתמוז התשעד

המתווה של פייגלין: כיבוש מחדש של עזה וטרנספר לתושבים
יחצ, צילום: יחצ

חבר הכנסת משה פייגלין הציג היום (ג') מתווה משלו להפסקת הטרור בעזה. על רקע הניסיונות להגיע להפסקת האש ומנגד ירי הטילים המתמשך מצד החמאס מציג פייגלין 7 צעדים להגעה לשליטה מירבית על העיר.

ראשית קובע פייגלין כי יש לתת אולטימטום "הודעה מקדימה אחת מפי ראש ממשלת ישראל לאוכלוסיית האויב, לפיה אנו עומדים לתקוף כל מטרה צבאית באזור מגוריהם ומי שאינו מעורב ולא רוצה להיפגע, שיברח ומהר. סיני לא רחוקה ולא נמנע מהם לעזוב. בזה ימוצה הצד ההומניטרי. חמאס יוכל להיכנע ללא תנאי ובכך למנוע את התקיפה".

לאחר מכן, מסביר פייגלין כי יש לתקוף את כל 'בנק המטרות ברצועת עזה. "עזה בהספק התקיפה המירבי של צה"ל (ולא שבריר ממנו) ובכל האמצעים הקונבנציונליים שיש לו. כל המטרות הצבאיות והתשתיתיות יותקפו בלי שום שיקול של "מגן אנושי" או "פגיעה סביבתית". די בכך שאנו תוקפים במדויק ושהזהרנו מראש".

במקביל לתקיפה קובע פייגלין כי יש להטיל מצור מוחלט על עזה אך מנגד ניתן יהיה לצאת ממנה. יחד עם המצור על העיר "כל מקום שבוצע ממנו ירי לעבר ישראל או לעבר כוחותינו יותקף מיד בכל העוצמה ללא שום שיקול של 'מגן אנושי' או 'פגיעה סביבתית'".

"לאחר שצה"ל ישלים את ריכוך היעד באש-מנגד", ממשיך פייגלין, "חיילינו יכבשו אותו, כולו, תוך שימוש בכל האמצעים כדי לצמצם ככל הניתן פגיעה אפשרית בהם, בלי שום שיקול אחר. שב"כ וצה"ל יטהרו ביסודיות את עזה עד שלא יישאר דבר מכל אויב חמוש באשר הוא. אוכלוסיית האויב החפה מפשע שבידלה עצמה מן החמושים, תטופל בהתאם לחוק הבינלאומי, ותורשה לעזוב, ונסייע בנדיבות לעוזבים".

הצעד האחרון של פייגלין היא החלת ריבונות מלאה על עזה ויישוב המקום בישראלים. "עזה היא חלק מארצנו ובה נישאר לתמיד. רק שחרור חלק מארצנו לתמיד מצדיק סיכון חיי חיילינו בכיבושו. לאחר טיהור עזה מטרור, היא תהיה חלק ממדינת ישראל הריבונית, ותאוכלס בישראלים, מה שיקל מאד את מצוקת הדיור בארץ. קו הרכבת לאורך מישור החוף יוארך, מוקדם ככל שניתן, עד קצה רצועת עזה. לתושבי עזה הערבים, החפים מפשע, שעל פי כל הסקרים רובם חפצים ממילא להגר ממנה, יוצע סל הגירה נדיב - כלכלי ובין לאומי. אלו מתושבי עזה שלא יעזבו, יהיו לתושבי קבע בישראל, ובעתיד, אחרי מספר שנים של חיים בישראל והסתגלות אליה, ואחרי חקיקה מתאימה בכנסת, ועל פי שיקול דעתו של שר הפנים, תיפתח בפני אלו מהם שיקבלו עליהם אישית ובאופן מלא ואמתי את קיומה, שלטונה, מהותה ודרך חייה של המדינה היהודית המודרנית שלנו בארצנו, האפשרות להפוך לאזרחי ישראל".