המשטרה תשלם חצי מיליון ש"ח פיצויים ליהודה גליק

לאחר שאסרו עליו לעלות להר הבית במשך שנתיים, קבע בית משפט השלום בירושלים כי המשטרה תשלם 650 אלף ש"ח ליהודה גליק כפיצוי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/03/15 05:59 יא באדר התשעה

המשטרה תשלם חצי מיליון ש"ח פיצויים ליהודה גליק
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בית משפט השלום בירושלים קבע אתמול (א') בערב כי מדינת ישראל תשלם לפעיל הר הבית יהודה גליק פיצויים בסך חצי מיליון שקלים, בנוסף ל-150 אלף שקלים בגין הוצאות משפט ושכר טרחת עורכי דין, בשל האיסור שהוטל עליו לעלות להר הבית בין 2011 ל-2013.

לפני כארבע שנים נאסר על יהודה גליק לעלות להר הבית מכיוון שהוא נראה בכתבה בערוץ 10 כשהוא מתפלל ואומר 'עלינו לשבח' על ההר. גם כרגע נאסר על יהודה גליק לעלות להר, מכיוון שתלוי ועומד נגדו כתב אישום בטענה כי תקף אישה מוסלמית, וכן בשל ניסיון ההתנקשות והסכנה להפרת הסדר הציבורי אם אכן יעלה להר. יש לומר כי כתב האישום נגד גליק הוגש למרות שלגליק אלבי מוצק בנושא.

שופטת בית משפט השלום מלכה אביב מתחה ביקורת נוקבת על המשטרה וקבעה כי האיסור לעלות להר הינה "שימוש לרעה בכוח, תוך ניצול השררה והסמכויות על גבו של האזרח הפשוט. ההחלטה הינה ערעור תחת יסודותיה של הדמוקרטיה, ומהווה פתח לשלטון הכוח המכניע את האזרח באמצעים פסולים של עריצות על כל גווניה האפשריים. נראה כין אין צורך להכביר במלים עד כמה החלטות אלה גורמות עוגמת נפש, במיוחד לאדם אשר הר הבית הוא מרכז חייו, ובמיוחד לאדם מאמין".

"בין השארת המצב על כנו כאשר העולים להר הבית נתונים להחלטות שרירותיות בפוטנציה של מפקד משטרה במקום, לבין הערכות נכונה לקביעת נהלים - נראה לעניות דעתי כי העדרם של הנהלים מהווה סיכון גדול פי כמה לאורך זמן, מאשר כתיבת נהלים תוך נקיטה באמצעי זהירות ראויים", הוסיפה השופטת וקבעה כי "לא פעם ממהרת המדינה להגן על עובדיה, במיוחד אלה הבכירים, גם אם סרחו, והיא אינה פועלת למצות איתם את הדין, במדיניות זו יש משום עידוד עקיף להתנהלות פסולה".

יהודה גליק כתב אתמול בערב בדף הפייסבוק שלו תודה לכל המסייעים במלאכה. "שוב כל כך מרגש להרגיש את האהבה והתמיכה של כל הציבור תודה לכל המברכים ולכל המחבקים. התודות לקדוש ברוך הוא על הצדק שיצא לאור

תודות לשליחיו הנאמנים - עורך הדין שלי אביעד ויסולי על מסירות בלי קץ. תודה לכתב ערוץ 10 רועי שרון ששימש צינור מרכזי באינסוף כתבות לחשיפת העוולות של המשטרה כלפי היהודים בהר הבית. ותודה ענקית לכל הפעילים למען הר הבית ולכל היהודים המתמידים בעלייה להר הבית שבלעדיכם כבר מזמן הייתי מתייאש".