המשטרה תדון בבקשה להקריב קורבן פסח בהר הבית

מספר פעילי הר הבית הגישו למשטרה בקשה רשמית להקריב קורבן בהר הבית. בין האמצעים איתם הם מבקשים לעלות: מזבח פריק, כבש, אגנות לקבלת הדם ועצים וחומר להסקתם. המשטרה צפוייה לסרב לבקשה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/04/14 09:36 א בניסן התשעד

המשטרה תדון בבקשה להקריב קורבן פסח בהר הבית
Shutterstock, צילום: Shutterstock

גימיק או בקשה לגיטימית? המהנדס משה חכים ואלי יורב הגישו בקשה למשטרה, בשם עשרה פעילי הר הבית, לבצע הקרבת קורבן בעוד שבועיים על הר הבית. לטענתם "רק אישור המשטרה מעכב את קיום המצווה המהותית ביותר של חג הפסח".

בבקשת הרישיון 'להקרבת קרבן הפסח ותפילה בהר הבית, שהוגשה אתמול (ב'), מפרטים חכים ויורב את האמצעים שהם מבקשים להביא איתם לצורך קיום המצווה. בין האמצעים מזבח פריק ונייד, כבש, סכיני שחיטה וניתוח, אגנות לקבלת הדם ועצים וחומר להסקתם.

לטענת השניים, כ-100 איש צפויים להגיע להר הבית להקרבת הקורבן אם המשטרה תאשר את קיום המצווה. עם זאת, המשטרה אינה צפויה לאשר את הקרבת הקורבן, שכן כיום אינה מאשרת ליהודים אף למלמל או להתפלל על ההר, לא כל שכן להקריב קורבן.

(צילום: יחצ)

לדברי הפעילים, הרב מנחם בורשטיין, מבכירי הרבנים החוקר שנים רבות את ענייני המקדש סבור גם הוא כי מבחינה הלכתית ניתן להתגבר על כל המחלוקות, ולעמוד בכל הדרישות ההלכתיות. לדבריו אם הרשויות שחוצצות כיום בין עם ישראל לקיום המצוה המשמעותית ביותר לעם, יסירו את התנגדותם, עם ישראל ישוב מיידית לחידוש עבודת המקדש והבאת הפסחים להר הבית.

בתוך כך יקיימו בשבוע הבא פעילי הר הבית הדגמה חיה של קורבן הפסח בירושלים כתרגולת להקרבת הקורבנות לעתיד לבוא בבית המקדש.