המשטרה תאסור תנועת מתפללים יהודים משער שכם לכותל במהלך ליל שבועות

מונעים חיכוך: כחלק מההיערכות של משטרת ישראל לאלפי המתפללים שיגיעו לכותל במהלך חג השבועות פורסם כי לא תתאפשר תנועת מתפללים יהודים לכותל המערבי דרך שער שכם ורחוב הגיא מכניסת השבת ועד לשעה 1:30 בליל החג

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/16 17:33 ב בסיון התשעו

המשטרה תאסור תנועת מתפללים יהודים משער שכם לכותל במהלך ליל שבועות
דוברות המשטרה, צילום: דוברות המשטרה

משטרת ירושלים השלימה את היערכותה לקראת חג השבועות. שוטרי משטרת ירושלים, מג"ב ומתנדבים, ייפרסו לשמירה על הסדר הציבורי, ביטחון הנפש והרכוש, הסדרה והכוונת התנועה, במזרח ומערב העיר.

במשטרה מסבירים כי במטרה לשמור על בטיחות כלל הציבור ומניעת עומס וויסותו בסמטאות העיר העתיקה, לא תתאפשר תנועת מתפללים לכותל המערבי דרך שער שכם, משבת בערב ועד לשעה 01:30 בליל החג ובהתאם להערכת מצב מבצעית.

המשטרה תכוון את המתפללים היהודים, דרך השער החדש, שער יפו, שער ציון ושער האשפות. עד לשעה 01:30 ובהתאם להערכת מצב, לא תתאפשר גם יציאה מהכותל דרך רחוב הגיא. ההוראות נועדו למנוע חיכוך בין המתפללים בהר הבית במהלך צום הרמאדן לבין החוגגים את חג השבועות.

כזכור, בשנה שעברה נדקו שני נערים חרדים בני 17בליל שבועות ברחוב בית הבד בעיר העתיקה בירושלים על ידי מחבל שנמלט מהמקום. הנערים עשו את דרכם לכותל לצורך "תיקון ליל שבועות" שהתקיים בכותל והסתיים בתפילה המונית ברחבת הכותל.