המשטרה צפויה להמליץ על כתב אישום נגד פרח לרנר

לאחר שמונה חודשים במשטרה צפויים להמליץ על הגשת כתב אישום נגד יועצת ראש הממשלה, פרח לרנר על עבירות מרמה והפרת אימונים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 05/06/16 20:36 כח באייר התשעו

המשטרה צפויה להמליץ על כתב אישום נגד פרח לרנר
דוברות, צילום: דוברות

המשטרה צפוייה להמליץ על כתב אישום נגד היועצת הקרובה של נתניהו פרח לרנר. העבירות; מרמה והפרת אמונים, כך דווח הערב (א') בחדשות ערוץ 10.

כזכור, לפני כשמונה חודשים נחקרו פרח ובעלה אבי לרנר באגף החקירות והמודיעין להב 433 יאח"ה בחשד לביצוע עברות מרמה והפרת אמונים. החקירה החלה בעקבות חשד לכך שפרח לרנר פעלה במסגרת תפקידה וקשריה לקידום עניינים הקשורים לעסקיו הפרטיים של בעלה, אבי לרנר, במסגרת הפעילות הבוקר ביצעה היחידה חיפוש בבית החשודים ובמשרדי העסק הפרטי ותפסה מחשבים ומסמכים. השניים נחקרו באזהרה משך כשמונה שעות במשרדי היחידה ובסיומה שוחררו בתנאים כספיים ואיסור יצירת קשר עם מעורבים.

לרנר (38) נולדה באשדוד, למשפחת אלימלך, משפחה מוכרת בקרב המגזר הציוני דתי באשדוד. למדה באולפנה בעיר ובמקביל הדריכה בבני עקיבא, ועשתה את שירות הלאומי שלה כמדריכת טיולים בהתנחלות שבי שומרון.

היא החלה את דרכה הציבורית כעוזרת לזבולון אורלב ב-2001 כשכיהן כשר, ולאחר מכן שימשה כיועצת של השר דאז אבי דיכטר. מאז 2009 עובדת לרנר עם נתניהו ונחשבת לאשת הביצוע שלו במערכת הפוליטית. הייתה מעורבת במשא ומתן הקואליציוני ובתהליך חלוקת התפקידים לבכירי הליכוד, ונחשבת כאחת הבכירות ביותר בסביבתו של נתניהו.

היא נחשבת כדמות היודעת להניע פוליטיקאים לפעולה, ועל כן שרדה את הטלטלות בלשכת ראש הממשלה בשנים האחרונות. היא נחשבת כאחת הנשים החזקות בממשלה ובכנסת, ופועלת כבר שנים מאחורי הקלעים.

בעלה, אבי לרנר, בעלי חברת היח"צ והייעוץ התקשורתי לרנרקום, הוא איש יחצ ויועץ אסטרטגי מוכר בציונות הדתית. בין הלקוחות של חברת הייעוץ שלו נמנים בתי הדין הרבניים, המועצה האזורית גוש עציון ועיריית ירושלים. בבחירות האחרונות שימש לרנר כאחראי יחסי הציבור של ראש הממשלה נתניהו במגזר הדתי לאומי.