המשטרה סיכלה מחאה של הגרעין בלוד מול בתי המחבלים

בגרעין התורני בלוד ביקשו לקיים "הקפות שניות" מול בתי המחבלים ששוחררו למשפחותיהם ב"עסקת שליט". כדי למנוע את האירוע, עצרה המשטרה את מייסד הגרעין והצליחה לסכל את כוונתם

חדשות כיפה אורי פולק 23/10/11 08:13 כה בתשרי התשעב

המשטרה סיכלה מחאה של הגרעין בלוד מול בתי המחבלים
RonAlmog-cc-by, צילום: RonAlmog-cc-by

בערב חג סוכות עצרה משטרת לוד לחקירה את מייסד הגרעין התורני בעיר, אהרון אטיאס, זאת בשל כוונתו לקיים מחאה אל מול בתי המחבלים אשר שוחררו לבתיהם במסגרת "עסקת שליט". אטיאס, שהתכוון ליזום "הקפות שניות" אל מול בתי המחבלים הערב, נעצר בערב החג - במהלך שנועד לסכל את כוונת הגרעין מלממש את האירוע.

כפי שדווח בכיפה, שני המחבלים - מוחלס בורג’אל, ומוחמד זיאדה - תושבי העיר לוד, נעצרו מפני שזרקו רימון בתוך אוטובוס של "אגד", שנסע מהעיר רמלה לעיר תל אביב. באורח נדיר נכללו שני המחבלים ב"עסקת שליט", על אף שמדובר באזרחים ישראלים שישתחררו מבית הכלא אל תוך שטחי ישראל - עניין שעלול לאפשר להם חזרה לפעילות טרור.

"ערב לפני העסקה הבנתי ששני המחבלים מגיעים ללוד", מספר אטיאס בשיחה עם כיפה. "בבוקר החלטתי שאני הולך לראות את בתי המשפחות מקרוב ולתדהמתי גיליתי כמות אדירה של אנשים שמגיעים מרחוק ומקרוב כדי לחגוג עם המחבלים. קיבלתי את זה בהפתעה גמורה מפני שציפיתי שאנשים יהיו אבלים וחפויי ראש, מבויישים בגלל המחבל וחוגגים בצניעות. גיליתי שיש שם דגלי פלסטין, כרזות ענק שמאחלות להם שיבה הביתה בשלום, המונים של אנשים לבושי לבן וחגיגי, מוזיקה ברעש גדול", הוא מתאר.

אטיאס נכנס לדין ודברים עם משפחת המחבל, במהלכם הבהיר כי בעיניו מדובר בהתנהגות שאינה הולמת את תושבי העיר לוד וכי בכוונתו למחות נגדם. "הם, כמובן, הגדירו אותו לוחם חופש. אמרתי להם שלטעמי הם שותפים לדרכו בכך שהם תומכים בו ומעודדים פיגועים נוספים ובכך הם מגדירים עצמם כאזרחים שאינם במדינת ישראל", מספר אטיאס, שהתרחק מן המקום לאחר שהיצרים התלהטו וכמעט והגיעו לכדי אלימות.

בשלב זה החליט אטיאס בעצה אחת עם מובילי הגרעין התורני בלוד לקיים "הקפות שניות" במוצאי החג, מול בתי המחבלים החוגגים. הוא מסביר כי "אל מול העלבון של המדינה שלנו, אמרתי שזה הזמן להרים משהו שיזקוף את קומתה של מדינת ישראל והאומה הישראלית, למרות שאנשים משפילים אותנו ממש בתוך העיר שלנו".

בגרעין התורני עדכנו את המשטרה המקומית בכוונתם ובתוך דקות קיבל אטיאס שיחת טלפון ממנכ"ל העירייה, שהזהיר אותו לאחר שהבין כי המשטרה מתכננת לעצור אותו לחקירה - שעות אחדות קודם כניסת החג. "בעוד מתארגן לקראת החג, המתינו לי ביציאה מהבית ניידת משטרה ושני שוטרים. הילדים שלי נבהלו. התלוותי לשוטרים שהיו מבויישים והרגישו לא בנוח עם הסיטואציה הזו, ערב החג, בעוון זה שאכפת לי כלפי המדינה הזו", מספר אטיאס.

בעוד הוא עושה את דרכו לתחנת המשטרה המקומית, טלפן אליו קצין משטרה מקומי אשר ניסה לשדל אותו לוותר על האירוע. "אמרתי לו שאני לא מוכן להתקפל, אלא אם כן המשטרה מתכוונת לפרק את החגיגות של המחבלים במקום - כל עוד זה לא מתבצע, אמרתי לו שאני אפעל על פי חוק כדי להפגין במקום", מציין אטיאס, שהבהיר לשוטרים כי הוא איננו חושש מהמעצר. "אמרתי להם שאם הם עוצרים אותי בחג, כל הגרעין התורני בלוד יקיים את ההקפות דווקא מול תחנת המשטרה", הוא אומר.

לדבריו, המשטרה חששה מפני המהלך ומפקד המשטרה בלוד ביטל את צו המעצר, רגעים ספורים לפני כניסת החג. עם זאת, אטיאס אומר כי לאחר שיחה עם ראש העיר, החליטו בגרעין התורני לדחות את החגיגות ולקיימן לאחר שיתקבל אישור מפורש מהמשטרה המקומית. "במידה ולא יתקבל אישור כזה", אומר אטיאס, "נבחן את הדרכים המשפטיות כדי לקדם בכל זאת את המחאה".

ממשטרת ישראל טרם התקבלה תגובה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן