המשטרה ממליצה לפתוח בחקירה נגד חנין זועבי

אחרי שאמרה כי "חוטפי שלושת הנערים אינם טרוריסטים", ממליצה המשטרה לפרליטות לפתוח בחקירה כנגד חברת הכנסת מבל"ד באשמת הסתה

חדשות כיפה דניאל בשך, כיפה 23/06/14 10:47 כה בסיון התשעד

המשטרה ממליצה לפתוח בחקירה נגד חנין זועבי
ויקיפדיה, ללא זכויות, צילום: ויקיפדיה, ללא זכויות

בעקבות דבריה של חברת הכנסת חנין זועבי, כי החוטפים של גיל-עד, נפתלי ואייל אינם טרוריסטים, במשטרה גיבשו החלטה וממליצה לפרקליטות לפתוח בחקירה נגד חברת הכנסת חנין זועבי בגין התבטאויותיה, שנופלות על פי המשטרה בגדר הסתה.

זועבי כזכור שכבר עוררה פרובוקציות רבות בעבר והגיחה לכותרות בעקבות השתתפותה במשט לעזה שהסתיים בפציעה של מספר חיילים, הצליחה לעורר כותרות שוב בעקבות התבטאויותיה בראיון שערכה ברדיו תל אביב, אצל העיתונאי שרון גל, בו טענה כי החטופים של הנערים בגוש עציון, אינם טרוריסטים, ובהמשך ציינה כי ישראל היא מדינה שמנהלת טרור. הדברים של זועבי עוררו זעם בקרב הציבור, שהחליט לעשות מעשה ולהגיש תלונות במשטרה כנגדה. לאחר איסוף וריכוז התלונות, במשטרה גיבשו החלטה מול הפרקליטות, לפתוח בחקירה נגדה בגין הסתה.

עם זאת, יש לציין כי זועבי כחברת כנסת, זוכה לחסינות משפטית, וכעת המלצת המשטרה צריכה להמתין להחלטת היועץ המשפטי יהודה ויינשטין, שצריך להכריע האם ניתן לפתוח בהליך פלילי נגדה, על פי הערכות נראה כי היועץ המשפטי עשוי לאשר את זימונה של זועבי לחקירה בימים הקרובים.

אך במידה ויוגש נגד זועבי כתב אישום, המבחן האמיתי יהיה בבית המשפט שיכריע האם זועבי חסינה, כזכור, בשנת 2001, נסע חבר הכנסת לשעבר עזמי בשארה, מסיעת בל"ד, בה חברה היום זועבי, לבקר בסוריה, ונשא דברים בנוכחות מזכ"ל חזבאללה, בה הביעה תמיכה בפעולות התנגדות לישראל, והוגש נגד כתב אישום בגין תמיכה בטרור. בעקבות נאום זה, הוסרה חסינותו בהצבעה בכנסת, והוגש נגדו כתב אישום על ידי היועץ המשפטי דאז, אליקים רובינשטיין. אך בשנת 2006, בוטלו ההליכים המשפטיים נגדו, כיוון שנקבע בבית המשפט כי עומדת לו חסינות עניינית.

ח"כ זועבי הגיבה הבוקר להודעת המשורה ואמרה: "לא עברתי על שום חוק, אדרבא אני ממלאת את חובתי המוסרית, האנושית והפוליטית: להילחם בדיכוי ובעד הצדק. אין חוק שמונע הבעת דעה כנה, חדה ומסעירה ככל שתהיה. אני ממלאת חובה שלמענה נשלחתי, לייצג מאבק צודק, ואני מייצגת יותר מ-100 אלף אנשים שהצביעו עבורי. אני מייצגת 90% מהפלסטינים, ואת כל הישראלים היהודים, שמאמינים בערך האדם באשר הוא".

"אני עושה מה שאופוזיציה אמתית הייתה אמורה לעשות", המשיכה זועבי, "חוץ מזה, ובנוסף לכל, שכחתם משהו: אני פלסטינית. והיות ואני בעד שמירה על כללי מאבק אנושי, לכן אני גם בעד עונש צודק לכל מי שעבר על החוק, ואני יודעת מי זה: ישראל"