המשטרה חזרה בה: הרב שנעצר, יוכל לשוב להר הבית

משטרת העיר העתיקה חזרה בה מהסנקציה נגד רבה של מצפה יריחו הרב יהודה קרויזר, והוא הוזמן על ידה לחזור להר הבית בלי תנאים ובלי חתימות על הגבלות

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 16/03/16 14:53 ו באדר ב'

משטרת העיר העתיקה חזרה בה מהסנקציה נגד רבה של מצפה יריחו הרב יהודה קרויזר, והוא הוזמן על ידה לחזור להר הבית בלי תנאים ובלי חתימות על הגבלות.

כזכור, הרב קרויזר העולה להר הבית לפחות אחת לחודש, נחסם ביום חמישי האחרון על ידי המשטרה בשער ההר. המשטרה הודיעה לו שבעקבות חיבור תורני שכתב על מצוות קרבן הפסח והלכותיו בימינו, היא לא תאפשר לו לעלות יותר להר הבית, ללא שיחתום על מסמך התחייבויות שלא לקיים שום מצווה יהודית בהר הבית.

במטה ארגוני המקדש טענו שהמשטרה מבקשת לסתום את פיהם של רבני ישראל מללמד את דברי התורה, כדי להסתיר מהציבור את הידיעה שהרשויות מכשילות את עם ישראל בכל שנה באיסור כרת, במניעת מצוות זבח הפסח.

הבוקר הזמינה המשטרה את הרב קרויזר לפגישה עם מפקד משטרת העיר העתיקה. בפגישתם מסר לו מפקד המרחב את החלטת המשטרה לחזור בה מכל דרישותיה, והזמינה את הרב לחזור לעלות להר הבית, כרגיל.

במטה ארגוני המקדש קוראים לשר ארדן להפסיק את התעמרות המשטרה ביהודים העולים להר הבית. חילופי המשמרות במשרד לבטחון פנים בהחלפת אהרונוביץ' הציפו תקוות רבות, שלמרבה הצער מאכזבות עד כה בהחמרת הנהלים והטרדת היהודים בהר הבית.

מישיבת הרעיון היהודי שבמסגרתה הוציא הרב קרויזר לאור את חיבור קרבן הפסח נמסר, כי כל עותקי החיבור אזלו בימים הללו, והישיבה נערכת להדפיסם מחדש נוכח הביקוש העצום לספרים הרב קרויזר מאז ההתנכלות המשטרתית אליו.