המשבר מחריף: מד"א יפסיקו לממן רכישת אמבולנסים ליו"ש

במסגרת ההתחייבות מול הצלב האדום, מתברר כי מגן דוד אדום התחייב להפסיק להעביר תרומות למימון אמבולנסים ביהודה ושומרון. במד"א מכחישים את ההחלטה

חדשות כיפה אורי פולק 05/12/11 13:38 ט בכסלו התשעב

המשבר מחריף: מד"א יפסיקו לממן רכישת אמבולנסים ליו"ש
מועצת יש ע, צילום: מועצת יש ע

מד"א תפסיק לממן רכישת אמבולנסים ליהודה ושומרון - כך החליט השבוע יו"ר מגן דוד אדום, נעם יפרח, בגיבוי משרד החוץ. החלטת מד"א מגיעה על רקע יישום ההסכם עם הצלב האדום הבין-לאומי,

כפי שדווח בכיפה, מד"א התחייבו שלא לפעול בשטחי יהודה ושומרון - כך עולה ממסמך רשמי המעיד על כך שהארגון התחייב בפני הצלב האדום כי ביהודה ושומרון הארגון יפסיק לפעול תחת סמל המגן דוד המוכר - זאת חרף ההכחשות של מד"א בדבר הסיכום הסופי. כבר לפני שלושה חודשים פנתה הנהלת מד"א לראשי המועצות ביהודה ושומרון, בדרישה כי עשרות האמבולנסים הפועלים בשטחים יסומנו מחדש. במועצת יש"ע גינו את ההחלטה וטענו כי במד"א "התקפלו" בפני הצלב האדום.

בעקבות ההחלטה, החליטו מתנדבי מד"א ביהודה ושומרון להחרים את פעילות הארגון ולהפסיק "לקפוץ" לקריאות שאינן דחופות או למשמרות בתחנות מד"א.

בעיתון "הארץ" דווח על מסמך לפיו בנוסף להפסקת הפעילות הרשמית ביהודה ושומרון, התחייב יו"ר מד"א מול הצלב האדום כי גם כספים המתקבלים כתרומות מחו"ל עבור רכישת אמבולנסים למד"א לא יועברו לרכישת אמבולנסים להתיישבות ביהודה ושומרון.

במד"א הכחישו את קיומו של המסמך וההתחייבות וטענו כי "מגן דוד אדום פועל כרגיל וללא כל שינוי בכל שטחי יהודה ושומרון, עם סמל הארגון כפי שהיה עד כה. השינוי התפעולי של סימון אמבולנסים המוחכרים למפעלים ויישובים אינו קשור לאיו"ש, אלא לתפעול המבצעי של אותם אמבולנסים הפרוסים בעשרות יישובים ברחבי הארץ".