המרוץ מול בג"ץ: האם תצליח הוועדה לעמוד בתאריך היעד שנקבע

היום ככל הנראה תתכנס בשעה 19:00 הוועדה למינוי דיינים. אם לא ימונו הדיינים, יבטל בית המשפט העליון את המינויים הזמניים ובית הדין הגדול ימנה הרכב אחד בלבד

חדשות כיפה משה מאירסדורף 12/07/16 12:25 ו בתמוז התשעו

חודש שלם עבר מאז התחייבה המדינה לכנס את הוועדה למינוי דיינים כדי לסיים את מינוי הדיינים לבית הדין הגדול. הארכה שבג"ץ נתן עד ה-15 לחודש תסתיים ביום ו' ואם עד אז הוועדה לא תצליח למנות דיינים נוספים בית הדין העליון יכלול הרכב אחד בלבד של שני הרבנים הראשיים והרב איגרא מה שיגרום לעינוי דין לעשרות תיקים וערעורים הממתינים לפסיקה.

בשבוע שעבר לאחר הפעם השלישית שבה בוטלה הוועדה אמר השר שטייניץ ל'כיפה':

"ברור שיש גבול. אני אומר בצורה החד משמעית שבדיון בשבוע הבא אני אכנס את הוועדה ואצביע בכל פורום גם אם יהיו כאלה שייעדרו וגם אם אין הסכמות".

השר שטייניץ אמר את הדברים בנחרצות רבה אך הוא עצמו הזכיר שגם אם שני הרבנים ייעדרו יש באפשרותם להביא להצבעה חוזרת. בחוק הוועדה למינוי דיינים נקבע כי: "התקבלה בוועדה החלטה בהעדר שני הרבנים הראשיים לישראל, רשאי כל אדם מהם לבקש מהשר לכנס את הועדה כדי לקיים דיון חוזר בעניין שלגביו התקבלה ההחלטה". כך שגם אם היה מכנס את הוועדה והרבנים הראשיים לא היו מגיעים זה לא היה סוף פסוק.

כזכור, חברת הוועדה רחל לבמור שיושבת בוועדה למינוי דיינים מתוקף היותה טוענת רבנית שנבחרה לפני כ-3 שנים לתפקיד על ידי שרת המשפטים דאז, ציפי לבני עומדת בסוף חודש אוגוסט לסיים את הקדנציה הקבועה לה בחוק. החרדים שמושכים זמן ומבטלים את הוועדות שוב ושוב עושים זאת גם ובעיקר מתוך רצון לשנות את יחסי הכוחות בוועדה כיון שלבמור נחשבת לחלק משמעותי ומשפיע בגוש הציוני בוועדה.

לאחר שסיפרנו כי הדיל בין ש"ס ויהדות התורה והבית היהודי כבר בעצם סגור, כשהבית היהודי ויתרה על כל הדיינים שהיו פסולים מבחינת החרדים אמרה לבמור ל'כיפה': "אני מאוכזבת וכואבת את הכאב של הציבור הכללי במדינת ישראל שהפוליטיקה ערבבה אינטרסים אחרים והפוליטיקאים של הציונות הדתי עדיין לא השכילו להבין שככה הם משרתים את הציבור".