המפכ"ל: "לא רצינו לפגוע בכבודו של הרב ליאור"

במהלך פגישת פיוס שקיים המפכ"ל יוחנן דנינו עם הרב חיים דרוקמן, הבהיר המפכ"ל את עמדת המשטרה, לפיה "היה נכון שהוא יתייצב מיוזמתו וימסור את עדותו"

חדשות כיפה אורי פולק 19/07/11 09:48 יז בתמוז התשעא

המפכ"ל: "לא רצינו לפגוע בכבודו של הרב ליאור"
אתר משטרת ישראל, צילום: אתר משטרת ישראל

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, נפגש באחרונה עם הרב חיים דרוקמן, לפגישת פיוס על רקע מעצרו של הרב דב ליאור. שלשום, במהלך הפגישה, נחנכה גם מכינת המשטרה המיועדת ליוצאי צבא מהמגזר הדתי, אותה יתחילו בשנה הבאה כ-25 חניכים.

המפכ"ל דנינו אמר לרבנים שהשתתפו בפגישה כי "הזמנו את הרב ליאור כדי לתת עדות. קראו לו יותר מפעם אחת, אבל הוא התחמק ולא הגיע". המפכ"ל דנינו ציין כי לדעתו "היה נכון שהוא יתייצב מיוזמתו וימסור את עדותו, אך הוא לא עשה זאת. עמדה בפנינו האפשרות להגיע לביתו, אבל לא רצינו לעשות זאת. לא רצינו לפגוע בכבודו".

באשר לאופן בו נעצר הרב ליאור, הבהיר המפכ"ל כי במשטרה שמרו ככל האפשר על כבודו. "בדרך לירושלים, במחסום, המתנו לו. כשהגיע הרכב הוא נעצר לבדיקה ואז פנינו אליו ואחד השוטרים ביקש מהנהג שייסע אחריו. הנהג סירב, ואז השוטר הציע לו כי הם יתחלפו במקומות - השוטר ייכנס לרכב וינהג ונהגו של הרב יישב בספסל האחורי. הסענו אותו למטה, שם הוא נחקר במשך כמה דקות. הכל היה בנינוחות, ולא כפי שהוצג", הבהיר דנינו.

בפגישה, קבל הרב דרוקמן על כך שלטענתו פעלה המשטרה באופן חד צדדי באשר לטיפול בפרשת הספר "תורת המלך", תוך התעלמות מדברי הסתה שנמסרו מהצד השמאלי של המפה הפוליטית. "יש גם אנשי שמאל שיוצאים השכם והערב וקוראים לאלימות כלפי ציבור שלם. לא ראיתי שהמשטרה פותחת בחקירה כנגד אותם אלה", אמר הרב דרוקמן.

המפכ"ל דנינו השיב ואמר לרב דרוקמן כי על אף טענתו, הוא טועה. "הנחיתי לקחת את כל ההתבטאויות שנאמרו על ידי גורמים שונים בשמאל, בין אם אלה מרצים או פעילי שמאל אחרים שיצאו בקריאות והתפרסמו בתקשורת, וביקשתי לבחון כל אחת מהן, אם יש בה כדי לעודד למעשי אלימות או פגיעה בציבור כלשהו", הדגיש דנינו.