מכינת המשטרה – יוצאת לדרך

מכינת המשטרה החלה הליכי גיוס ומיון של המועמדים למחזור הלימודים הראשון. מייסדיה מקווים כי פעילותה תסייע לאיחוד השורות בין ציבור המתיישבים למשטרת ישראל

חדשות כיפה אורי פולק 08/05/11 00:00 ד באייר התשעא

מכינת המשטרה – יוצאת לדרך
יח"צ, צילום: יח"צ

התהליך שהחל לפני למעלה משנה, קורם עור וגידים בימים אלה: מכינת המשטרה החלה הליכי גיוס ומיון של המועמדים הראשונים למחזור הלימודים הראשון. המכינה תחל את דרכה במכינת אלישע הסמוכה לנווה צוף שבבנימין, שבראשה עומד הרב יצחק נסים.

מכינת המשטרה הוקמה מתוך שאיפה לאחד את השורות בין ציבור חובשי הכיפות, בוגרי הצבא, לבין משטרת ישראל - זאת על רקע המתיחות בין המשטרה לבין ציבור המתיישבים, ששיאה בפינוי יישובים ומאחזים ביהודה ושומרון.

מייסדי המכינה הבינו כי במשך שנים הושם דגש בחינוך הציוני-דתי לתרום תרומה משמעותית בשירות הצבאי ולא המשטרתי, אך כעת מבינים כולם כי שירות במשטרת ישראל שהיא הגוף הביטחוני הכי קרוב לאזרחים, היא מטרה לא פחות חשובה משירות בצה"ל.

סדר היום במכינת המשטרה נבנה בשיתוף עם מערך הגיוס במשטרת ישראל, כך שבמשך שנה וארבעה חודשים של הכשרה, עובר החניך קורסים והשתלמויות, במקביל ללימודיו במכינה. על פי התכנית אמור החניך במשך שנה וארבעה חודשים להיות לסירוגין במכינה ובקורסי הכשרה משטרתיים שונים. מיום התחלת הלמודים במכינה, התלמיד מגויס למשטרה והוא שוטר לכל דבר ועניין הזכאי למשכורת המותאמת לתכנית המשולבת. לאחר סיום שלב ההכשרה יוצב החניך באחת מתחנות המשטרה בארץ בהתאם להכשרתו ויחד עם קבוצה מחבריו למסלול.

"בני הציונות הדתית מובילים היום בכל התחומים בחברה הישראלית, בצבא, במשפט, במדע, בחינוך, אך נראה שרק בתחום אחד עדיין מועטה נוכחות חובשי הכיפות ואנחנו באים לשנות את המגמה הזאת," אומר יחיאל קפאח מנהל המכינה, "המטרה שלנו היא להצמיח דור של קציני משטרה דתיים במגוון תפקידים שיהיו חוד החנית של משטרת ישראל בעתיד".