המנהל האזרחי הוציא צו לפינוי "בית המכפלה"

על פי הצו, על המתיישבים לפנות את הבית עד לשעות הצהריים של יום שלישי. המתיישבים: "מדובר בצו דרקוני שכל מטרתו הוא מניעת מגורי יהודים בעיר האבות"

חדשות כיפה אורי פולק 02/04/12 14:50 י בניסן התשעב

המנהל האזרחי הוציא צו לפינוי "בית המכפלה"
באדיבות מתיישבי בית דיירי המכפלה, צילום: באדיבות מתיישבי בית דיירי המכפלה

המנהל האזרחי ביהודה ושומרון הוציא בשעה זו צו פינוי לתושבי "בית המכפלה" בחברון, המורה עליהם לעזוב את המבנה עד למחר בשעה 15:00. בצו החתום על ידי נציג היועץ המשפטי של המינהל האזרחי נכתב כי "הכניסה לבית היא הפרה של הסטטוס קוו בחברון ומהווה פגיעה בסדר הציבורי".

הפולשים לבית המכפלה אמרו בתגובה לכיפה כי "מדובר בצו דרקוני שכל מטרתו הוא מניעת מגורי יהודים בעיר האבות. המנהל האזרחי בכלל לא בדק את חוקיות המבנה בטרם החליט להוציא את הצו".

ח"כ בן ארי מסר בתגובה לצו כי "התירוץ של הפרת הסדר הציבורי הוא תירוץ עלוב וחמור שרק ממשלת הליכוד יכולה להשתמש בו כדי לסלק יהודים מביתם. גם לטענת המדינה הקנייה חוקית".

ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, ח"כ זאב אלקין וח"כ אריה אלדד, קראו לראש הממשלה לבטל באופן מיידי את הצו. "נוסח הצו, הדורש את פינוי הבית אך ורק מטעמים של 'סדר ציבורי' מעיד כאלף עדים שהרכישה היא כשרה. לא יתכן ש'סדר ציבורי' בעיר האבות משמעותו מניעת מגורי יהודים מול מערת המכפלה".

עוד אמרו חברי הכנסת כי "לא יתכן ששר הביטחון עושה דין לעצמו ומבצע מחטף עוד בטרם התקיים דיון בממשלה. אנו קוראים לרה"מ להיות נאמן להחלטת הממשלה בראשותו, לפעול למען ביסוס הישוב היהודי בחברון, לתת כבר היום "היתר עסקה" ולאשר את מגורי המשפחות היהודיות בבית".

כפי שדווח בכיפה, עשרות מתיישבים מחברון נכנסו בשבוע שעבר לבית שנרכש על ידם בסמוך לחניון מערת המכפלה, זאת למורת רוחם של גורמים בצה"ל שטענו כי מדובר ב"פרובוקציה מיותרת". אל המקום, שנקרא בפי המתיישבים "בית דיירי המכפלה", נכנסה קבוצת תושבים שהציגה לכוחות הביטחון מסמכים המעידים על רכישת הבית. "ברוך השם זכינו להמשיך את מפעלו של אברהם אבינו שקנה את מערת המכפלה לפני כ-4000 שנה", אמרו המתיישבים, "היום, אנו, בניו, ממשיכים בדרכו וקונים בית באותו המקום ומרחיבים את אחיזת הבנים בעיר האבות".