הממשלה תמנה היום את בנט לתפקיד השר לאזרחים וותיקים

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט ימלא עד לבחירות בעוד כחודש את מקומו של אורי אורבך במשרד לאזרחים ותיקים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 18/02/15 14:28 כט בשבט התשעה

הממשלה תמנה היום את בנט לתפקיד השר לאזרחים וותיקים
גור דותן, צילום: גור דותן

הממשלה תמנה היום (ד') את שר הכלכלה נפתלי בנט כממלא מקום השר לאזרחים ותיקים בשל פטירתו של השר אורי אורבך ז"ל ביום שני לאחר מחלה קשה.

המינוי הוא על פי סעיף 24 ב' לחוק יסוד הממשלה שקובע: "חדל השר לכהן או שנבצר ממנו זמנית למלא את תפקידו ימלא את התפקיד ראש הממשלה או שר אחר שתקבע הממשלה". כאמור, החליטה הממשלה להטיל את מילוי המקום על יו"ר מפלגת הבית היהודי מפלגתו של אורבך.

כבר ביום שני השבוע היה אמור שר הכלכלה, נפתלי בנט, למלא את תפקידו של אורבך, ההודעה על כך הייתה אמורה להימסר בממשלה בישיבת חירום שנקבעה בכנסת כחלק מכנס פגרה מיוחד. אך פטירתו של אורבך דחתה את ההכרזה להיום.

אורבך הצליח להפיך בדרכו הייחודית חיים במשרד הקטן והזניח יחסית, הוא הפעיל פרויקטים שסייעו לאוכלוסייה המבוגרת ולניצולי השואה וזכה להערצה ואהבה רבה מכיוון ארגוני הגיל השלישי. המינוי של בנט נועד עד לבחירות המתקרבות בעוד כחודש, אך כלל לא ברור שהמשרד יישאר במתכונתו הנוכחית גם בממשלה הבאה וייתכן וסמכויותיו יועברו למשרדים אחרים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן