הממשלה תאשר את הקמת המנהלת לזהות יהודית שיזמה הבית היהודי

הממשלה תשקיע מיליוני שקלים בהקמת המנהלת החדשה, שבראשה ככל הנראה יעמוד הרב אביחי רונצקי. בנט: "תשובה מצוינת לתופעות פוסט ציוניות שתפסו תאוצה בשנים האחרונות"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 28/08/13 14:13 כב באלול התשעג

הממשלה תאשר את הקמת המנהלת לזהות יהודית שיזמה הבית היהודי
יחצ, צילום: יחצ

הממשלה צפויה לאשר ביום ראשון הקמת מנהלת לזהות יהודית במשרד לשירותי דת, בהשקעה מיידית של מיליוני שקלים. על פי הצעת המחליטים שתובא לידי השרים, המנהלת תפעל לקידומה וחיזוקה של הזהות יהודית בקרב ציבורים שונים בחברה ולצורך הגברת התודעה והזהות בקרב החברה הישראלית, עם מרכיבי היסוד של הזהות היהודית ושל המורשת היהודית והלאומית. הקמת המנהלת היתה חלק מההסכם הקואליציוני עם הבית היהודי.

מדובר בהבטחה נוספת של הבית היהודי שמקוימת, ומצטרפת להורדת שכר הלימוד במוסדות הדתיים, לחוק יסוד משאל עם ועוד. בראש המנהלת יעמוד, ככל הנראה, הרב אביחי רונצקי.

יעדי המנהלת הם בניית תשתית ארגונית שתאפשר לכל ישראלי להיפגש עם מקורות המורשת היהודית באופן נגיש, מעניין ומשמעותי, הקמת תשתית ארגונית למפעלים חינוכיים וקהילתיים שיעסקו ביצירת מפגש משמעותי של הציבור הרחב עם המורשת והמסורת, פיתוח וטיפול חשיבה מנהיגותית בקרב גופים ציבוריים ופרטיים על בסיס עקרונות המורשת והתרבות הישראלית, וכן העלאת נושא הזהות היהודית לשיח ציבורי.

בין היתר, המנהלת מתכוונת לקיים מפגשי זהות יהודית לסטודנטים, הכשרה מקצועית של מדריכים לתחום הזהות היהודית, מפגשי זהות יהודית בקהילה, כולל תמיכה בפעילויות שונות לפי קריטריונים שווים שייקבעו, מפגשי לימוד לאוכלוסיות מנהיגותיות כמו הנהגות תנועות הנוער, צוותי הדרכה, קבוצות ש"ש (שנת שירות) ומכינות קדם צבאיות, וכן - קידום פרויקטים להנגשת ההווי והמסורת היהודית.

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, בירך על הצעת המחליטים. "הבית היהודי הבטיחה לדאוג לחיזוק הזהות היהודית במדינת ישראל, וכעת אנו יוצרים את הכלי לשם כך. הזהות היהודית בישראל היא בסיס קיומנו, והיא מסמלת יותר מכל את ההפתחות של הבית היהודי לכלל הציבור הישראלי כגשר אל מסורת ישראל. זאת גם תשובה מצויינת לתופעות פוסט ציוניות שתפסו תאוצה בשנים האחרונות ומבוססות פעמים רבות על החלשת הזהות היהודית שלנו. אני בטוח שפעולות מנהלת הזהות היהודית יחזקו את האמונה בצדקת הדרך של כל אזרח במדינת ישראל ויאפשרו למדינת ישראל להתמודד בצורה טובה יותר עם האתגרים הניצבים לפניה".