הממשלה ביטלה את חוק הגיור, בנט ושקד התנגדו

הממשלה ביטלה את חוק הגיור, בנט ושקד התנגדו למהלך. צהר זועמים: "גט כריתות לחצי מיליון עולים מבריה"מ, החלטה שעלולה לגרום להתבוללות רבתי"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 05/07/15 11:48 יח בתמוז התשעה

הממשלה ביטלה את חוק הגיור, בנט ושקד התנגדו
Alex Kolomoisky, פלאש 90, צילום: Alex Kolomoisky, פלאש 90

ממשלת ישראל אישרה היום (א') את רפורמת הגיור של חבר הכנסת לשעבר אלעזר שטרן והעבירה את בתי הדין הרבניים לידי ש"ס. יו"ר הבית היהודי שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד התנגדו למהלך, אך התנגדותם לא הספיקה.

כזכור, לפני כשנתיים יזם חבר הכנסת דאז אלעזר שטרן את חוק הגיור, אשר ביקש לאפשר הקמת מותבים לגיור בידי רבני ערים, זאת למורת רוחם של חבר הכנסת החרדים והרבנות הראשית אשר פעלו בכל תוקף על מנת לבטל החוק. לאחר כשנה הגיעו הבית היהודי והממשלה להסכמות על קבלת החלטת גיור במקום חוק, אשר במסגרתו הוקמה וועדת רבנים מהציונות הדתית על מנת לאשר את המותבים הללו.

בארגון רבני צהר אשר דחפו את החוק במהלך השנתיים האחרונות הגיבו בזעם לדברים. "החלטת הממשלה בנושא הגיור היא נתינת גט כריתות לחצי מיליון עולים מברית המועצות וממדינות נוספות שיהדותם מוטלת בספק. במקום שהנהגת העם היהודי תעשה ככל האפשר לקרב את אלה המבקשים להיות חלק מהעם היהודי היא מתאמצת להרחיקם".

"החלטה זו לא בלבד שלא תכניס את אותם מבקשים להיכנס לחיק היהדות אלא היא גם עלולה לגרום להתבוללות רבתי כפי שכבר חווה יהדות ארצות הברית במשך שנים. ממשלת ישראל חייבת שלא להיכנע לעסקנות פוליטית מאמללת".