המלצת המשטרה: להעמיד לדין את יועצת רה"מ פרח לרנר

משטרת ישראל הודיעה היום כי גובשה תשתית ראייתית בחשדות שהועלו כלפי יועצת ראש הממשלה, פרח לרנר בעבירות של ניגוד עניינים והפרת אמונים והיא ממליצה להעמיד את לרנר לדין

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/16 15:31 כב בסיון התשעו

המלצת המשטרה: להעמיד לדין את יועצת רה"מ פרח לרנר
דוברות, צילום: דוברות

המשטרה הודיעה היום (שלישי) כי היא ממליצה להעמיד לדין את פרח לרנר, יועצת בכירה במשרד ראש הממשלה. לרנר נחקרה בעבר ביחידת להב 433 בחשד לניגוד עניינים, קבלת דבר במרמה והפרת אמונים. בהודעת המשטרה נמסר כי גובשה תשתית ראייתית להעמדתה לדין בחשד לפעילות בניגוד עניינים והעברת מידע למקורב לה, בעניין גורמים עמם ניהל קשרי עסקים.

כזכור, לפני כתשעה חודשים נחקרו פרח ובעלה אבי לרנר באגף החקירות והמודיעין להב 433 יאח"ה. החקירה החלה בעקבות חשד לכך שפרח לרנר פעלה במסגרת תפקידה וקשריה לקידום עניינים הקשורים לעסקיו הפרטיים של בעלה, אבי לרנר, במסגרת הפעילות הבוקר ביצעה היחידה חיפוש בבית החשודים ובמשרדי העסק הפרטי ותפסה מחשבים ומסמכים. השניים נחקרו באזהרה משך כשמונה שעות במשרדי היחידה ובסיומה שוחררו בתנאים כספיים ואיסור יצירת קשר עם מעורבים.

לרנר (38) נולדה באשדוד, למשפחת אלימלך, משפחה מוכרת בקרב המגזר הציוני דתי באשדוד. למדה באולפנה בעיר ובמקביל הדריכה בבני עקיבא, ועשתה את שירות הלאומי שלה כמדריכת טיולים בהתנחלות שבי שומרון.

היא החלה את דרכה הציבורית כעוזרת לזבולון אורלב ב-2001 כשכיהן כשר, ולאחר מכן שימשה כיועצת של השר דאז אבי דיכטר. מאז 2009 עובדת לרנר עם נתניהו ונחשבת לאשת הביצוע שלו במערכת הפוליטית. הייתה מעורבת במשא ומתן הקואליציוני ובתהליך חלוקת התפקידים לבכירי הליכוד, ונחשבת כאחת הבכירות ביותר בסביבתו של נתניהו.

היא נחשבת כדמות היודעת להניע פוליטיקאים לפעולה, ועל כן שרדה את הטלטלות בלשכת ראש הממשלה בשנים האחרונות. היא נחשבת כאחת הנשים החזקות בממשלה ובכנסת, ופועלת כבר שנים מאחורי הקלעים.

בעלה, אבי לרנר, בעלי חברת היח"צ והייעוץ התקשורתי לרנרקום, הוא איש יחסי ציבור ויועץ אסטרטגי מוכר בציונות הדתית. בין הלקוחות של חברת הייעוץ שלו נמנים, עתון ישראל היום ומקור ראשון, ועיריית ירושלים. בבחירות האחרונות שימש לרנר כאחראי יחסי הציבור של ראש הממשלה נתניהו במגזר הדתי לאומי.

עו"ד רועי בלכר ממשרד גולדפרב זליגמן ושות' מסר בתגובה:

"גב׳ לרנר היא עובדת ציבור מסורה, חרוצה וישרה, שעבודתה זוכה לשבחים רבים, הן של גורמים מכל גוני הקשת הפוליטית, והן של גורמים מקצועיים בכל משרדי הממשלה. החקירה בעניינה בנוגע לניגוד עניינים אפשרי נמשכת כבר 8 חודשים, וזאת כאשר מלכתחילה לא היה מקום לבדיקת העניין במישור הפלילי.

אין לנו ספק, שלאחר שהפרקליטות תלמד את תיק החקירה היא תגיע למסקנה שלא נפל רבב בכל התנהלותה של גב׳ לרנר".