המטה החילוני בבית היהודי לליברמן: עשית קומבינה עם החרדים

בעקבות הדיווח על הסכם בין ליברמן לחרדים על דחיית הרפורמה של "הבית היהודי" בשירותי הדת, תמורת הורדת הסתייגותם לתקציב המדינה, טענו במטה כי "מדובר בחוסר התחשבות מוחלט בצרכי הציבור בישראל"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 18/08/13 18:12 יב באלול התשעג

המטה החילוני בבית היהודי לליברמן: עשית קומבינה עם החרדים
יחצ, צילום: יחצ

בעקבות הפרסום היום (א‘) במעריב על ההסכם בין ח"כ אביגדור ליברמן וח"כ איתן כבל עם הח"כים החרדים על דחיית חוק "צהר" לפתיחת אזורי הרישום לנישואין בתמורה להורדת ההסתייגויות שלהם לתקציב המדינה, המטה החילוני בבית היהודי תקף בחריפות את שני הח"כים והגדיר זאת כ"קומבינה על גב הזוגות הצעירים". מדובר במהפכה שיזמו יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט וסגן שר הדתות אלי בן דהן במטרה להקל על המתחתנים.

"צעד זה הינו מקומם ומעיד על חוסר התחשבות מוחלט בצרכי הציבור בישראל, כאשר לנגד עיניך ושותפיך עמד אינטרס צר של אי רצון להתמודד עם הקשיים שמערימים חברי הכנסת החרדים באופוזיציה ולהקל על ביצוע תפקידכם בהעברת התקציב", נכתב במכתב לליברמן ולכבל.

"החלטתכם להזניח לעתה את הרפורמה המבורכת אינה אלא קומבינה על גבם של הזוגות הרבים והשלכת צרכיהם הצידה", הוסיפו במטה, ואף הזכירו את קמפיין "כוכבית הגיור" של ש"ס מהבחירות לכנסת. "אנו מקווים כי רוח קמפיין "כוכבית גיור" של ש"ס מתקופת הבחירות לא חדרה גם למפלגתך, שכן בחרת להיות שותף לדילים על חשבון אזרחי ישראל ובוחריך“, נכתב.

בסיום מכתבם ציינו במטה כי "אנו, מטה 'בית משותף', המטה החילוני בבית היהודי, מאוכזבים מהאופן בו התנהלת בעניין זה וקוראים לך למלא את תפקידך כשליח ציבור ולקדם את הצעת החוק בהקדם האפשרי מיד עם פתיחת מושב החורף של הכנסת באוקטובר הקרוב".

יו"ר המטה, ענבל ליבר, הוסיפה כי "צעד זה הינו מחטף חמור המעיד על סדר העדיפויות הקלוקל של ח"כ ליברמן וח"כ כבל, בכל הנוגע לזכותם של זוגות צעירים להירשם לנישואין בצורה תקינה ומכובדת, ועל כן שיקרו לבוחריהם. אנו במטה מתכוונים לפעול ולהיאבק עד שחוק זה יעבור סופית".