המטה החילוני בבית היהודי: הרב לאו – אותה גברת באותה אדרת

בעקבות קריאת מועצת הרבנות הראשית לבטל את חוק צהר, בפורום החילוני של הבית היהודי תוקפים בחריפות את הרב הראשי לישראל, דוד לאו, שהבטיח שינוי גישה של הרבנות הראשית

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/13 20:56 כב באלול התשעג

המטה החילוני בבית היהודי: הרב לאו – אותה גברת באותה אדרת
wini, צילום: wini

מועצת הרבנות הראשית קראה היום (ד') לבטל את "חוק צהר", המיועד להפוך את אזורי הרישום לרבנות בארץ לאזור אחד - דבר שיקל על כל הזוגות הצעירים, ובמיוחד זוגות חילוניים. בתגובה, "בית משותף" - המטה החילוני בבית היהודי תקף בחריפות את הרב הראשי לישראל, דוד לאו.

"הרב לאו הכריז ערב היבחרו לרב הראשי לישראל כי בכוונתו להיות רב של 'כלל העם', והבטיח להפוך את הרבנות הראשית למקום נעים, מזמין, שבו ישררו יחסי כבוד בין דתיים לחילוניים", הזכירו במטה. "אם עוד היה שביב של תקווה בליבנו כי יחול שינוי ולו הקטן ביותר, היום הוא התמוגג לחלוטין. תחת הרב החדש המהפכה החשובה בה תמכו אפילו הרבנים הקודמים התפוגגה, והרבנות בתקופתו שוקעת עוד יותר בבוץ החשכות והופכת לרבנות לא רלוונטית".

לדבריהם, "הרוח הקיימת ברבנות תחת הרב לאו אינה ערה וקשובה לצרכי עם ישראל ועושה יותר נזק מטוב. הקריאה של הרבנות והעומד בראשה לבטל את חוק צהר, שאמור לענות על צורך חיוני של זוגות רבים בישראל, מוכיחה כי זו אותה גברת, באותה אדרת ובאותו שם משפחה!".

ב"בית משותף" ציינו כי, "אנו מעריכים את עבודתו הראויה של השר בנט ושל סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן, ואת תגובתו האיתנה ותמיכתו העיקשת בחוק חשוב זה, בייחוד אל מול מועצת הרבנות. יתרה מכך, המערכת המקוונת, שהינה חלק מהרפורמה המתכוננת באזורי רישום הנישואין, מוכיחה שיש מי שפועל למען הציבור ומבין את צרכיו, ויש מי שלצערנו פועל בצורה שונה לחלוטין".