המחנה הציוני על ח"כ בהלול: דבריו אינם משקפים את עמדתנו

ח"כ בהלול אמר כי בעיני הישראלים כל פלסטיני נחשב למחבל. דבריו על כך שהדוקר מחברון אינו 'מחבל' עוררו זעם בכל הסיעות, גם במחנה הציוני.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 07/04/16 16:34 כח באדר ב'

המחנה הציוני על ח"כ בהלול: דבריו אינם משקפים את עמדתנו
Gili Yaari / FLASH90, צילום: Gili Yaari / FLASH90

חבר הכנסת זוהיר בהלול אמר היום (ה') כי הפלסטיני מחברון, שהסתובב עם סכין, אינו נחשב ל'מחבל' - ועורר סערה פוליטית. חברי כנסת רבים הגיבו בחריפות לדבריו, שלפיהם הפלסטיני שביצע את פיגוע הדקירה אינו צריך להיקרא בכינוי 'מחבל'.

"מבחינתם של הישראלים כל פלסטיני פוטנציאלי הוא מחבל" אמר היום חבר הכנסת זוהיר בהלול, בראיון לתכניתם של עמית סגל וירון דקל בגלי צה"ל. "אם אנחנו נחבור לטרימינולוגיה של מחבלים, אז איך נעשה שלום? איך נכונן שלום?" הוסיף.

במפלגתו של בהלול, המחנה הציוני, מיהרו להתנער מהדברים שהציג בהלול, והבהירו בתגובתם הרשמית כי "המחבל בחברון הוא כמו כל מחבל. דבריו של חבר הכנסת בהלול אינם משקפים או מייצגים את עמדת המחנה הציוני".

דבריו של בהלול עוררו סערה ובסיעת הבית היהודי הגיבו בחריפות על דבריו. "מפלגת העבודה הופכת לאט לאט מפוסט-ציונית לפרו-פלסטינית", אמרו. "יצחק רבין מתהפך בקברו".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף את ח"כ בהלול ואמר: "זה פשוט דבר הזוי, זה מקומם. אני לא מבין איך יכול להיות שחבר כנסת במדינת ישראל לא מסוגל את הדבר הכל כך פשוט הזה, לקרוא להם מחבלים. להוקיע אותם, לגנות אותם, זה פשוט בלתי נסבל".

סגן שר הביטחון אלי בן דהן, איש מפלגת הבית היהודי, אמר כי עם אמירות כאלה, יצחק הרצוג עלול למצוא את עצמו במפלגה לא ציונית: "כל פגיעה של ערבי באזרח או בחייל צה"ל, הופך אותו למחבל. אני קורא ליצחק הרצוג להתנער במהירות מאמירות מהסוג הזה. בסוף הוא יישאר עם מחנה, אבל בלי ציוני".