המודיע השווה את הרב אביחי רונצקי לחזיר

מאמר בעיתון ´המודיע´ תוקף בחריפות חסרת תקדים את הרב אביחי רונצקי ומשווה אותו לחזיר. "על טיפוסים כאלו נכתב ´את זה לא תאכלו´. להראותו כאילו כשר הוא ותוכו מלא מרמה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/03/14 17:28 כח באדר ב'

המודיע השווה את הרב אביחי רונצקי לחזיר
myshi-cc-by, צילום: myshi-cc-by

ממשיכים להשתלח ברבני הציונות הדתית. העיתון החרדי 'המודיע' פרסם ביום שישי האחרון מאמר בו תוקף כותב בשם יצחק מתתיהו טננבוים את הרב אביחי רונצקי על דבריו בנושא החבירה ל'יש עתיד'. כזכור, בשבוע שעבר כתב הרב רונצקי כי ל'בית היהודי' ול'יש עתיד' יש מכנה משותף רחב יותר מאשר עם המפלגות החרדיות.

"אין למפלגת 'הבית היהוד'י כל אינטרס מובהק למען היהדות כי אם למען 'שאר ענייניה של מדינת ישראל'", תוקף טננבוים. "זהו המסר של הדתיים לאומיים, מפיו של אישיות 'תורנית' עם כיפה סרוגה'".

כתב המודיע טוען כי הוא לא דן לגופו של אדם, היינו הרב רונצקי, אך עשרים מילים מאוחר יותר הוא תוקף אותו בחריפות. "היכולת הזאת של יהודי שאינו נרתע לשאת על כתפו איזה שהוא תואר תורני/דתי ויחד עם זאת להביע שינאה והשפלה ליהודים החרדים לדבר ה', היא הפגנה מטופשת של צביעות והעמדת פנים".

טננבוים מחריף עוד את הטון ומשווה את הרב רונצקי לחזיר, החיה הטמאה ביותר, כשהוא למעשה מטיח בו את אחד העלבונות הגדולים ביותר הניתנים בעולם החרדי. "על טיפוסים שכאלה, כותב רבנו שלמה אפרים איש לונטשיץ זי"ע 'את זה לא תאכלו... את הגמל כי מעלה גרה הוא'... ובחזיר אמר כי 'מפריס פרסה הוא' היה לו לומר כי אינו מעלה גרה".

טננבוים מוסיף ומצטט את פרושו של הרב מדוע התחילה התורה בסימן טהרה של החזיר "שסימן טהרה שבכולם מוסיף טומאה של טומאתן. כדרך שאמרו בעשו שנמשל לחזיר הפושט את טלפיו להראות כאילו כשר הוא ותוכו מלא תוך ומרמה. וזה מורה על כל מי שאין תוכו כברו כמידת הצבועים המראים את עצמם כשרים והמה בלי ספק גרועים מן הרשע הגמור שתוכו וברו שוין לרע.. וישראל לא נזהרו מהם בראותם כי הם מגדלים קצת צדיקים ובאמת שלצורך הנאתם עשו כן, ותוכם היו שונאי ישראל", מצטט טננבוים ומשווה את הרב רונצקי לחזיר.

כותב המאמר מוסיף ותוקף את הבית היהודי ואת רבני הציונות הדתית. הוא מאשים כי "הלאומיים ה'דתיים' לא נשמעים בנושא ה"צדק החברתי של הדיור החרדי". "לא שמעו את הבנט ואף לא את ענקי-סתיו וגדולי-צהר ובני- עקיבא. לא את ראשי ה'הסדר' ולא המורי הוראה מה'התנחלויות'", לועג טננבוים. "אף אחד מהם לא צייץ מילה אחת על הפרצה הקשה בשבת היהודית בעיר תל אביב. הכל בסדר, מבחינתם. שום דבר לא קרה ואין כל בעיה בכך. רק על 'מצוות עשה מדאורייתא', להיות חייל בצה"ל יש קול ויש עונה - זה כל מה שמטריד אותם", הוא מאשים.
הצבועים הללו, מציגים את הכיפות על הראש, את המעלה גרה המכשיר", רומז טננבוים בשנית להשוואת הציונות הדתית כחזיר. "המתחזים הללו מושטים את הפרסה המטהרת, אבל בפועל הם מייצגים את הטלפיים. מרוב שינאתם הבוערת כאש בעצמונתיים לתלמידי חכמים הם כורתים בריתות רשע עם אמי ארצות, תינוקות שנשבו, חילונים לפחות לא צבועים, לא מראים ולא מתיימרים כשומרי דת".

"טוב, לפחות, שהדתלי"ם גילו את טלפיהם", מסיים טננבוים. "טוב שהנוער החרדי יידע מי הם ומה הם, כדי שלא ידבק ממנו מאומה מן החרם ה'דתי לאומי'. הם שייכים ללפיד של 'יש עתיד' ואילו אנחנו שייכים כל כולנו לתורה הקדושה, להגותה ולמצוותיה".