המהומות בלונדון התפשטו לריכוזי הקהילה היהודית

חנויות רבות בבעלות יהודית נבזזו על ידי המתפרעים, בגל המהומות הקשה שפשט במדינה. בתי הכנסת לא נפגעו בתקריות

חדשות כיפה אורי פולק 09/08/11 18:17 ט באב התשעא

המהומות בלונדון התפשטו לריכוזי הקהילה היהודית
FuturePresent | cláudia gabriela marques vieira-cc-by-sa, צילום: FuturePresent | cláudia gabriela marques vieira-cc-by-sa

המהומות בלונדון מתפשטות גם לריכוזי הקהילה היהודית בבירה: חנויות בקהילות היהודיות באזור לונדון וסטמפורד נקראו על ידי המשטרה לסגור את החנויות ולהשאיר את המקומות תחת אבטחה מוגברת. עם זאת, בשלב זה הנחו הרבנים המקומיים את הקהילות היהודיות להמשיך ולהגיע לבתי הכנסת.

במקביל, העיתון "גרדיאן" דיווח כי גם הקהילה החרדית בטוטנהאם לקחה חלק במהומות נגד המשטרה, כשחסידים התאספו היום בקריאות גנות על פעילות המשטרה בשבת. העיתון היהודי "ג'ואיש כרוניקל" דיווח בנוסף כי אף בית כנסת לא ניזוק עד כה במהומות שפושטות במדינה, אם כי חלק מהחנויות אשר היו בבעלות יהודית, כבר נבזזו.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/89201149462.flv[/embed]

בסרטון הוידאו המצורף ניתן להבחין בצעירים יהודיים המחלקים לחם וחלות לעוברים והשבים מתוך קופסאות קרטון, שככל הנראה בזזו קודם לכן מאחת החנויות הסמוכות.

המהומות בבריטניה התפשטו במדינה בעקבות הריגתו של הצעיר מרק דאגן, בצפון לונדון, ביום חמישי האחרון. הרצח הוביל למהומות שהתפשטו בהרחבה ברחבי לונדון ובערים הגדולות במדינה. המשטרה המקומית, שהתקשתה להתמודד עם האירועים, אמרה היום כי מדובר במהומות הקשות ביותר זה עשרים שנה.