"המדינה מפקירה את קבר רחל"

חבר הכנסת יואב בן צור התריע במליאה ואמר "מתחם קבר רחל נתון למשיסה; המדינה אינה עושה את חובתה לביטחון המקום"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/10/15 12:11 ו בחשון התשעו

"המדינה מפקירה את קבר רחל"
Serge Attal, פלאש 90, צילום: Serge Attal, פלאש 90

בשל המצב הביטחוני הקשה שורר בירושלים ובכל הארץ, ובצל יום פטירתה של רחל אימנו הקרב והולך, העלה ח"כ יואב בן צור (ש"ס) את בעיית המשך פעולות הטרור וזריקת האבנים באזור קבר רחל ופגיעה חמורה במתפללים הרבים הנוהרים כל השנה אל הציון.

"מדובר באתר השלישי באתרים הקדושים במדינת ישראל. מבחינה מספרית הוא עומד מיד אחרי הכותל המערבי וקבר רבי שמעון בר יוחאי במירון. אני מבקש מכוחות הביטחון שלא יעשו לעצמם עבודה קלה ויקשו על ההגעה, אלא להפך, לוודא שיוכלו כולם להגיע ולוודא שיגיעו יותר מבקרים מכל שנה, דווקא בגלל הניסיונות להתנכל למגיעים לקבר רחל", אמר.

ח"כ בן צור הזכיר בנאומו ידיעה שפורסמה ערב נאומו בעיתון "המודיע" ובה הכותרת הבאה: תקריות ירי לעבר חיילים במתחם קבר רחל ובבנימין. "האם ידעתי את זה כשהגשתי את ההצעה הרגילה הזו? לא, אבל ידעתי שכותרת כזאת שכיחה למדי, לצערנו, אבל לא רק לצערנו אלא גם לבושתנו".

צור ציטט דברים שאמר השר דאז יעקב פרי בעבר. "מבדיקה שערך השר לביטחון פנים בשנת 2013 אירעו 202 אירועים בקבר רחל, וגם אפרט לך אילו אירועים: 78 אירועים שבהם נזרקו 119 מטענים; 15 אירועים שבהם נזרקו 59 בקבוקי תבערה ו-109 אירועים של יידוי אבנים", ציטט.

"התחושה היא שמתחם קבר רחל נתון למשיסה, ההרגשה היא שחלק מאנשי הממסד לא עושים את חובתם. רק כדי לסבר את האוזן: בעוד הצבא ומג"ב שלחו קצינים בכירים, משטרת ירושלים שלחה את הדובר. הייתם מאמינים? אבל זה בדיוק מה שהיה שם. זבולון כלפה ניהל את הישיבה, ובסיומה היה, כמו כולם, מזועזע לשמוע את הנתונים, והחליט שורת החלטות שהחשובה שבהן הייתה ישיבת מעקב. זה כמובן, מטבע הדברים, לא נעשה. כלפה נטש אותנו, וכך גם אורית סטרוק ודוד צור. ידידי רבי דוד אזולאי עבר מהרשות המחוקקת לזו המבצעת, אני יודע שמאז ביקר כבר כמה פעמים בקבר רחל ועקב אחר התפתחות המקום", אמר בן צור.

"אתר קבר רחל ראוי להגנת המדינה, והדבר נעשה עד כה במין גרירת רגליים, אם בכלל. אני מבקש לוודא מעל במה זו שהעלייה המסורתית למקום בעוד שבוע תיערך כראוי. ובמקביל, מגמתי היא להמשיך את הדיון בוועדת הפנים - שנקטע כאמור", סיים בן צור.